Cum poți îmbunătăți ratingul unui domeniu?

Probabil ați mai auzit de termenul „domain authority” și știți că este important, însă nu ați înțeles pe deplin acest concept important de marketing. Până la finalul acestui articol, veți ști o definiție exactă, cum puteți creșteți ratingul unui domeniu și multe altele. 

Să ne imaginăm că site-ul în care ai investit destul de multe resurse pe partea de content și dezvoltare web este nu doar unul dintre cele mai complete proiecte, dar și unul dintre cele mai costisitoare de întreținut. Observi, totuși, că în ciuda eforturilor tale, nu generezi nici pe departe la fel de mult trafic pe cât pe cât ai intuit. 

Mai mult, poziția ta în clasamentul Google nu reflectă nici timpul și nici sumele investite. Trecând peste aceste neclarități, problema pare să devină de neînțeles atunci când observi că site-uri rudimentare, cu care n-ai putea să te compari, reușesc să atragă mai mult trafic și să aibă performanțe satisfăcătoare, accesând doar o fracțiune din costurile tale. Acum, văzând toate acestea, nu poți să nu te întrebi unde greșești și ce ai putea să îmbunătățești. Deci?

Scorul scăzut de evaluare a domeniului ar putea fi un motiv decisiv pentru elaborarea unor schimbări. Dacă site-ul web tău obține un rating ridicat, va genera mai mult trafic și, prin urmare, mai multe venituri din vizitatorii pe care îi atrage. Din fericire, există metode simple prin care îți poți crește ratingul și monetiza afacerea la adevărata sa valoare. 

Ce reprezintă ratingul unui domeniu în marketing?

Având în vedere că adesea sunt considerate a fi unul și același lucru, haideți să începem prin a compara ratingul cu autoritatea domeniului. Scorul DA (Domain Authority) va determina poziția pe care o are un site în motoarele de căutare și șansele pe care le are de a se situa în topul rezultatelor Google. Îți poți verifica scorul DA, care oscilează între valorile 1 și 100, folosind programe specializate. Nu uita că cea mai mare notă reprezintă valoarea cea mai bună a site-ului de a se clasa cât mai sus în motoarele de căutare. 

De cealaltă parte, dacă analizăm scorul ratingului, vei observa că acesta depinde în mod direct de cât de puternice sunt backlink-urile site-ului tău, comparativ cu alte site-uri din baza de date Ahrefs. Valoarea finală este dată de o imagine a modului în care site-ul se situează raportându-se la domenii similare în ceea ce privește strategia de linking. Iată cele trei aspecte care influențează scorul ratingului unui domeniu?

  1. Numărul de site-uri care fac trimitere către site-ul tău 
  2. Scorul DR (Domain Rating) al site-urilor 
  3. Numărul de domenii la care face referire fiecare site în parte 

De asemenea, încă un aspect de care trebuie să ții cont este legat de faptul că funcția DR este una logaritmică, având în vedere că acest tip de rating apreciază atât calitatea cât și cantitatea backlink-urilor care fac trimitere la website-ul tău. Într-un mod paradoxal, date fiind toate acestea, ar putea fi mai ușor să ajungi de la nivelul 10 la 20 decât să sari de la nivel 69 la 70. 

Cât de important este ratingul domeniului pentru SEO? 

Pentru a oferi un răspuns logic la această întrebare, ar trebui să începem de la premisa că deținem două site-uri care au un conținut ce poate fi comparat din punct de vedere al veridicității și cantității informației, însă unul beneficiază de pe urma unui profil de backlinking mult mai solid, motiv pentru care și numărul vizitatorilor care accesează paginile va fi, prin urmare, mai mare. 

Așadar, dacă reamintim faptul că aproximativ jumătate din persoanele care caută o anumită informație se opresc la primele trei rezultate pe care motorul de căutare îl afișează, ne putem da seama cât ne scad șansele pe măsură ce coborâm către finalul paginii. Pe scurt, cu cât indicele DR este mai mare, cu atât mai ridicate vor șansele ca site-ul tău să fie poziționat în topul căutărilor, performanță care va spori semnificativ numărul vizitatorilor și, prin urmare, va crea cele mai bune condiții pentru monetizare. Echipa Marketing Agrafa prezintă 7 tactici cu ajutorul cărora poți obține o creștere DR și DA. 

1. Scrie acel conținut de calitate pe care cititorii tăi ar vrea să-l distribuie mai departe 

Cu siguranță te-ai întrebat ce fel de conținut poți să redactezi astfel încât cei care aleg să-și viziteze site-ul să dorească să-l împărtășească și cu alții și să intre regulat pentru a vedea ce mai e nou. Răspunsul ar putea fi unul destul de simplu dacă ne rezumăm la frecvența cu care publici conținut relevant pe site, adică informație care să aducă constant elemente de noutate și interes care să atragă cât mai mult interesul publicului țintă. Nu uita că elementele cheie sunt cele care pun bazele unei creșteri organice. 

De asemenea, modul pe care îl alegi în a exprima ideile poate fi la fel de important. Cititorii își pot face destul de repede o părere despre tine, mai ales în situația în care ei caută un răspuns urgent la o problemă. Luând în considerare toți factorii și toate posibilitățile, este de preferat ca articolul tău sa conțină informații complete și clare, într-un text ușor de parcurs și de înțeles. Când ești în fața calculatorului și vrei să scrii conținut de calitate, ghidează-te după acești trei mari piloni: să fie informativ, educational, explicativ.

Dacă vei scrie tot mai multe articole care să respecte aceste principii de bază, cu siguranță site-ul tău va ajunge unul dintre preferatele multora. Cu cât va avea mai mult conținut distribuit, cu atât va fi mai valoros. Această formă de feedback oferită din partea cititorilor este în esență o alta certificare a calității informației. Dacă ești încă la început și cauți metode prin care să-și îmbunătățești ratingul, încearcă să scrii mai puțin, dar mai bine. Rezistă tentației de a oferi articole în care nu ai investit informație de calitate și timp. 

2. Prezintă-ți ideile altor site-uri care au deja autoritate în domeniu

Dacă ții cont de sugestiile exprimate în primul sfat, poți să te bucuri în timp de cele mai îndrăznețe și bine scrise idei în concordanța topicului ales. Partea mai puțin benefică constă în faptul că aceste articole s-ar putea să nu fie accesate sau citate de nimeni. De ce? Din cauza faptului că prea puține persoane le cunosc existența. 

Un lucru pe care îl poți face ca să te asiguri că ideile tale la care ai muncit și cu care ești mândru să te afișezi nu rămân necitite, este să încerci să le propui site-urilor care îți împărtășesc același domeniu propuneri de colaborări. Cere-le să te reprezinte și oferă-le în schimb conținut calitativ de pe urma căruia pot beneficia și ei. Ca să îți conturezi o idee despre cum ar trebuie să-ți o selecție corectă a site-urilor, Marketing Agrafa îți oferă câteva indicii:

  • Site-uri care promovează conținut similar cu cel pe care tu îl publici 
  • Site-uri pe care le amintești în articolele tale și care au deja o autoritate ridicată în domeniu 
  • Domenii prezintă link-uri pe alte site-uri și care abordează teme de interes similare cu ale tale 

Referitor la modul în care alegi să intri în contact cu toate aceste surse, calitatea scrierii tale reprezintă unul dintre cele mai mari avantaje, astfel că felul în care transmiți acest lucru trebuie să denote faptul că tu ești convins, în primul rând, că materialele tale ar trebuie să reprezinte o resursă demnă de luat în considerare. Nu lăsa pe nimeni și nimic să stea în calea încercărilor tale. Un refuz nu înseamnă nimic. 

3. Asigură-te că site-ul tău este unul „receptiv”  

Potrivit mai multor studii recente care au analizat rata căutărilor făcute de pe un smartphone, în următorii ani, majoritatea utilizatorilor de la nivel global vor alege acest tip de dispozitiv în detrimentul celorlalte opțiuni. Prin urmare, relevanța acestei constatări stă în faptul că trebuie să funcționeze optim din toate punctele de vedere. Trebuie să poată fi accesat ușor atât de pe un desktop, cât și de pe alte dispozitive pentru a rămâne relevant din punct de vedere al traficului și al autorității. 

Dacă nu te asiguri că ai bifat prioritizarea modului în care poate fi accesat site-ul tău pe toate aceste platforme, riști să fii penalizat de Google. Ulterior, dacă dorești să faci un pas în plus și să te remarci printr-o experiență personalizată, te poți orienta către un widget care să le permită utilizatorilor să-și personalizeze detaliile de interes: mărime, contrast, font etc.

Baza de date Ahrefs îți pune la dispoziție o funcție numită „domain rating checker”, dar și un scor care te va ajuta să-ți evaluezi ratingul URL al site-ului (UR). Cu toate că aceasta caracteristică este bazată pe un concept asemănător celui de DR, măsoară de fapt calitatea link-urilor postate pe alte site-uri, dar care fac referire la al tău. Instrumentul studiază aceasta caracteristica atunci cand vine vorba de pagini individuale. 

Când vorbim despre link-uri interne, știm că rolul lor este acela de a trimite vizitatorul de pe o pagină pe alta, în interiorul site-ului. Deși pare un lucru mai puțin important, modul în care alegem să organizăm informația și elementele unui blog, poate face diferența la capitolul „vizite pe site”. Este ideal să ajungem la o structură coerentă și să oferim cititorilor, indiferent de complexitate, o selecție a tot ceea ce poate fi accesat.

5. Optimizează conținutul regulat și interacționează cu cititorii prin comentarii 

Pe lângă modul în care îți creezi și structurezi informația, care trebuie să aibă la bază o documentație amplă și avizată, felul în care decizi să tratezi fiecare subiect în parte trebuie să fie aranjat, astfel încât să oferi răspunsul celor mai frecvente întrebări adresate de persoanele care urmăresc să afle mai multe despre subiectul în cauză. Dacă reușești să oferi răspunsuri precise și exacte, dar într-un mod în care să le câștigi încrederea și empatia, atunci poți fi sigur că informația pe care o postezi va fi accesată mai des. 

Pentru a înțelege mai bine oportunitățile de relaționare cu publicul, poți apela la un tool precum Answer the Public, care îți prezintă cele mai frecvente întrebări căutate în motoarele de căutare, pornind chiar și de la un singur cuvânt cheie. Dacă știi de unde să pornești, poți începe să-și conturezi informațiile astfel încât să incluzi și răspunsurile aferente. 

6. Scrie conținut care să servească mai multor scopuri și adaptează-l pentru mai multe platforme 

Vrei să descoperi și alte metode prin care să îți crești ratingul domeniului? Ai încercat să te gândești la o diversificare a modului în care îți expui conținutul? Poți începe prin a lua la cunoștință că termenii repetitivi constituie unul din factorii care influențează locul în care o căutare se situează în motorul de căutare. Diversifică informația cât de mult poți și prezint-o în mai multe moduri. Vei genera mai multe pagini și, prin urmare, mai multe link-uri cu trimitere către pagina ta. 

Indiferent de modul în care vrei să prezinți informația (text sau video), utilizatorii interesați de conținutul pe care tu îl oferi vor putea alege între mai multe formaturi. Astfel, domeniul tău își va extinde reputația, dar va obține un rating mai bun. 

7. Crește vizibilitatea site-ului prin postări în Social Media 

Cea mai mare parte din autoritatea unui domeniu se definește pe baza traficului organic de pe motoarele de căutare. Cum putem obține acest lucru? Prin publicarea și distribuirea de conținut relevant. În timp, performanțele îți vor aduce un grup de cititori fideli care se va ocupa de partea de sharing, însă implicare ta rămâne decisivă. Poți să îți duci munca mai aproape de publicul tău distribuind-o chiar tu pe platformele de socializare (Youtube, Facebook, Instagram si Twitter).

Dacă ai citit cu atenție articolul nostru, înseamnă că echipa Marketing Agrafa și-a făcut treaba. Orice ai alege, suntem încrezători că această diversificare a tehnicilor web te poate ajuta la atingerea obiectivelor, adică la obținerea unui ranking de pe urma căruia să-ți consolidezi poziția în motoarele de căutare. 

×