Care sunt principalii paşi în crearea unui magazin online?

Vrei să accelerezi vânzarea produselor din magazinul tău fizic? Te-ai gândit că un magazin online te poate ajuta să ajungi mai repede la publicul țintă? Nu necesită o locație fizică, ai spațiu pentru a pune toate produsele pe care le dorești pe un raft virtual și te poți extinde în orice direcție dorești. Clienții comandă online direct de pe site, găzduirea este ieftină, accesibilă și de înaltă calitate, astfel că nu trebuie să plătești chirie la un super preț.

Cât costă să deschizi un magazin online?

Magazinele online costă mai puțin decât magazinele tradiționale. Cu toate acestea, afacerile online nu sunt gratuite. Indiferent dacă vrei să începi o afacere online sau să migrezi către un business tradițional, asigură-te că ai asimilat suficiente informații pentru a lua cea mai bună decizie. Prețul este unul destul de mic dacă stai și te gândești la toate beneficiile pe care ți le poate oferi în timp, însă depinde de mulți factori pe care trebuie să îi iei în considerare.

Dacă vrei un site care să arate grozav și să ofere funcționalități extinse clienților, dar să prezinte și opțiuni mobile personalizate, care să garanteze o interacțiune furnizor-client de excepție, atunci sper că ești dispus să ridici puțin prețul. Mai mult, dacă vrei să-ți gestionezi mai ușor activitatea, să ai un sistem de management modern și să beneficiezi de un spațiu de stocare foarte mare pentru a putea încărca mii de produse online, va trebui să plătești mai mult.

Când vorbim despre lansarea unui magazin online, investiția depinde în mare parte de nevoile și de specificațiile care stau la baza ideii de afacere. Dacă ești la început, iar toate aceste lucruri îți inspiră nesiguranță, apelează la o agenție specializată în livrarea de servicii e-commerce. Beneficiază, în primul rând, de o expertiză realizată de niște profesioniștii în domeniu și apoi creează un plan de implementare a obiectivelor. O analiză a competiției te poate ajuta destul de mult să-ți faci o idee despre ce presupune o prezență online în nișa ta.

Principalii paşi în crearea unui magazin online

Odată ce ai pus la punct un plan, următorul pas este să înregistrezi un nume de domeniu și să găsești o găzduire web pentru viitorul tău magazin online. Acest pas nu este dificil, dar este destul de important pe întreg parcursul procesului de pornire. La fel ca în cazul unui magazin tradițional, un magazin virtual are nevoie de o adresă pe care clienții să o poată „vizita” pentru a găsi produsele. Un domeniu web poate fi asemănat cu „adresa de e-mail” la care se află website-ul. Creați o adresă simplă, ușor de scris și de reținut, iar dacă produsele și serviciile tale se adresează numai potențialilor clienți din România, atunci asigură-te că folosești URL-ul „.ro” (te va ajuta să-ți promovezi magazinul pe viitor. Gândește-te bine la numele de domeniu pe care trebuie să-l înregistrezi. Odată achiziționat, de obicei este valabil un an (sau mai mult, în funcție de perioada pe care o alegi).

Fiind o afacere în care ai investit mulți bani, vei dori să-ți recuperezi rapid capitalul, astfel că cel mai bine este să găsești pe cineva cu experiență în domeniu care să-ți ofere încredere că afacerea ta va fi bine promovată. Nu uita că existența oricărui site, în acest caz un magazin virtual, necesită un software care să ruleze pe un server, iar din punct de vedere tehnic, pachetul de găzduire trebuie să corespundă cu necesarul softului de magazin online folosit: performanţă hardware, software necesar, stabilitate, securitate.

×