Cum îți poți crește prezența în mediul online prin Optimizare SEO Off-Page?

Nu există persoane care să nu își dorească să-și propulseze site-ul în topul căutărilor Google. Pentru a vă îmbunătăți traficul pe site și pentru a câștiga o poziție cât mai bună în mediul online, trebuie să vă asigurați că ați implementat corect strategiile de SEO on-page și SEO off-page. Iar dacă aveți impresia că vă puteți baza numai pe optimizarea SEO on-page pentru a îmbunătății vizibilitatea și încrederea site-ului, atunci vă înșelați. 

Ca să generați trafic organic masiv, trebuie să vă asigurați că site-ul nu conține erori din punct de vedere SEO off-page. Urmăriți cu încredere și puneți în aplicare sfaturile oferite de echipa de profesioniști Marketing Agrafa. Implementăm tehnici excelente de SEO off-page, astfel încât să vă puteți consolida cu ușurință brandul și să creșteți autoritatea domeniului. În acest articol, ne vom concentra pe enumerarea celor mai eficiente tehnici SEO off-page, cu ajutorul cărora vă puteți atinge obiectivele. 

Ce este SEO off-page și de ce este important? 

SEO off-page reprezintă toate eforturile făcute în afara site-ului pentru a îmbunătăți rezultatele generate de motoarele de căutare. În cadrul optimizării, au loc diferite activități pentru a îmbunătăți clasarea paginilor web, cum ar fi crearea de linkuri, forumuri, lista de afaceri sau promovarea conținutului pe alte site-uri web. Pe scurt, ajută rezultatele căutării să înțeleagă mai bine ce le oferi altora și ce cred oamenii despre site-ul/serviciile/produsele tale. 

Conform ultimelor cercetări efectuate de Google, analiștii au constatat că strategiile de SEO off-page ajută organizațiile să-și îmbunătățească clasarea site-urilor cu până la 50%, construind credibilitate, autoritate, popularitate și relevanță. Dacă aveți o strategie SEO off-page puternică și de succes, atunci puteți vedea cu ușurință o diferență în activitatea voastră și a concurenților. Acum că ne-am familiarizat cu acest concept de marketing digital, haideți să înțelegem diferitele moduri prin care vă puteți propulsa afacerea în mediul online.

Link Building – Crearea de backlink-uri de înaltă calitate 

Mulți asociază optimizarea SEO off-page cu crearea de backlink-uri. Într-adevăr, strategiile de link building joacă un rol important în îmbunătățirea autorității domeniului site-ului. Dacă ați creat backlink-uri puternice pentru site-ul vostru, acest lucru va ajuta Google să determine valoarea paginilor web și, în cele din urmă, ajută să vă poziționați cât mai sus în topul căutărilor. În SEO off-page, calitatea este mai importantă decât cantitate. De exemplu, obținerea unui singur link de la un site web relevant este mai benefică decât o sută de link-uri mai puțin relevante. 

Crearea sau construirea de backlink-uri face parte din ADN-ul optimizării SEO off-page. Backlink-urile ajută motoarele de căutare să afle mai multe despre relevanța și autoritatea conținutului site-ului. Având backlink-uri de calitate, puteți obține o poziție mai ridicată în comparație cu site-urile de pe aceeași nișă, dar cu backlink-uri mai puțin relevante. În practică, există două tipuri principale de link-uri care vă pot ajuta să vă creșteți performanța SEO off-page. Include link-uri naturale/organice și link-uri manuale. 

Natural links (legături naturale) – sunt create fără intenția voastră. De exemplu, un blogger a încorporat câteva link-uri educaționale de pe site-ul tău. Aceste link-uri denotă o mare încredere, aprobare și apreciere pe o perioadă lungă de timp.

Manual links (legături manuale) – sunt create din intenția voastră de a vă promova afacerea. Acestea pot fi atât gratuite, cât și plătite. Puteți apela la influenceri sau publicații de excepție, astfel încât să reprezinte un backlink relevant pentru site.

Menționări de brand – publicitate în mediul online 

Când vine vorba de monitorizarea reputației în mediul online, menționările de brand  acționează ca un bun prețios. Conform tendințelor Google pentru webmasteri, dacă aveți un conținut grozav, câteva backlink-uri de calitate, oameni care vorbesc de bine despre marcă sau site și câteva mențiuni pe rețelele lor de socializare, atunci vă situați pe drumul cel bun. 

Puteți crește notorietatea de brand interacționând cu publicul pe rețelele sociale și răspunzând la întrebări. Vă ajută, de asemenea, să construiți autoritate, dar mai ales încredere.

Semnalele sociale joacă un rol important în strategiile de îmbunătățire SEO. Veți rămâne uimiți să aflați că aceste menționări de brand sunt, de asemenea, socotite ca link-uri în ceea ce privește algoritmii de căutare Google. Astfel, dacă doriți să vă îmbunătățiți strategiile de SEO off-page, atunci puteți lua în considerare această tehnică din ce în ce mai îmbrățișată de antreprenori.

W3C Link CheckerAhrefsSitechecker

Guest posting sau blogging – scrierea și publicarea unuia sau mai multor articole 

Blogging-ul este o altă tehnică eficientă de marketing online care ajută la optimizarea SEO off-page prin scrierea și publicarea unuia sau mai multor articole pentru alte site-uri web. În blogging-ul pentru oaspeți trebuie să trimitem conținut către alte bloguri sau site-uri web legate de piața sau nișa în care activați. 

În schimb, veți primi un backlink care vă va ajuta să vă promovați afacerea sau produsul într-un mod informativ.Prin guest posting sau blogging vă puteți conecta mai ușor cu noi cititori și, de asemenea, vă puteți dezvolta brandul personală într-un ritm mai alert. 

Beneficiile obținute:

Consolidarea unui profil de expert în industrie/lider de gândire 

Atragerea unui număr mai mare de potențiali clienți 

Îmbunătățirea performanței SEO 

Crearea de backlink-uri autorizate

Consolidarea de noi relații și promovarea parteneriatelor 

Generarea de trafic prin recomandare 

Îmbunătățiți gradul de cunoaștere a mărcii unei companii 

Social Media Marketing – utilizarea rețelelor sociale în promovarea de brand 

Angajamentul în rețelele sociale este o altă tehnică SEO off-page prin care vă puteți îmbunătățiți poziția în motoarele de căutare. Valorificând puterea rețelelor sociale, puteți ajunge mai repede la publicul, construind o prezență puternică pe web. Rețelele sociale nu numai că vor încuraja mai multe click-uri către conținutul site-ului, dar vor ajuta și la generarea de trafic. 

Dacă utilizatorii din social media încep să vă menționeze marca pe rețelele de socializare, atunci puteți spune că ați câștigat un backlink care să vă ajute și mai mult la clasarea unei pagini. Încercați să vă creșteți disponibilitatea pe diferite platforme sociale precum Facebook, Instagram, Twitter sau Linkedin.

Folosiți hashtag-uri relevante, conținut captivant, videoclipuri atrăgătoare și infografice care să atragă atenția cititorilor.. Odată ce începeți să utilizați rețelele sociale pentru a transmite nume de mărci către bloguri relevante, puteți observa o îmbunătățire enormă a eforturilor voastre de SEO off-page. 

Listări locale – îmbunătățiți vizibilitatea pentru căutările locale 

Trimiterea de link-uri către listări locale vă poate ajuta, de asemenea, să vă îmbunătățiți vizibilitatea pentru căutările locale. Cunoscută și sub denumirea de listare directă, această strategie SEO off-page vă ajută la îmbunătățirea reputației, la creșterea veniturilor și a clasamentul, în special în rezultatele căutării localizate. Listările în directoarele locale aduce beneficii afacerii prin construirea de backlink-uri valoroase. Ori de câte ori implementați această tactică, asigurați-vă că furnizați informații identice, cum ar fi numărul de telefon, adresa, numele etc. 

Este esențial să definești în mod explicit felul în care se vor măsura rezultatele înainte de a începe orice fel de activitate de optimizare/promovare. O monitorizare eficientă presupune decizii corecte care odată implementate, duc un impact pozitiv în business. Nu uitați să corectați anumite acțiuni, în cazul în care efectul lor nu se ridică la așteptările voastre. Iată principalele instrumente utilizate în cadrul DWF pentru monitorizarea campaniei de Local SEO și cuantificarea rezultatelor obținute:

Google My Business (adaugare sau revendicare business)

Google Search Console (confirmare website in GSC)

Google Analytics (instalare si configurare GA)

Dacă nu ați implementat încă strategiile SEO off-page enumerate mai sus, atunci este timpul să contactați o echipă de profesioniști care să vă îndrume. Amintiți-vă întotdeauna că fără o îmbunătățire SEO off-page, un business online nu poate ajunge prea departe din cauza concurenței zgomotoase. 

Există nenumărate strategii care vă pot ajuta să creșteți traficul și, prin urmare, să obțineți mai mulți clienți, dar cele enumerate mai sus te vor ajuta să înțelegi eforturile pe care trebuie să le depui astăzi ca să obții rezultate în timp. Indiferent de strategia pe care o implementați, un lucru de care aveți nevoie este consecvența. Dacă sunteți consecvent și răbdător, vă puteți îmbunătăți cu ușurință tehnica SEO off-page. 

×