Cum îți poți măsura performanțele campaniilor din Google Ads?

Cel mai probabil ai auzit specialiști în marketing vorbind despre CTR, ROAS, CPA și mulți alți indicatori de performanță. Dacă ceri păreri despre cum îți poți măsura performanțele campaniilor Google Ads pe forumuri sau pe rețelele de socializare, vei primi tot felul de opinii și, cel mai probabil, niciuna nu va funcționa pentru tine. De ce? Pentru că fiecare domeniu, respectiv business, sunt diferite și nu există o rețetă definitivă care să asigure un succes garantat, așa că performanța este măsurată diferit. 

Setează conversiile în funcție de obiectivele campaniei tale

Până când nu ești sigur că măsori corect tot comportamentul vizitatorilor de pe site, nu poți trage concluzii. În acest sens, Google oferă o mulțime de posibilități (Google Tag Manager, Google Analytics) prin care puteți măsura diferite tipuri de conversii: vizitarea unei pagini, apăsarea pe anumite butoane de pe site, completarea unui formular, cumpărarea de pe site, apelarea din reclame sau site-uri web, trimiterea de e-mailuri, instalarea de aplicații, acțiunile aplicațiilor etc.

Este foarte important să enumeri toate obiectivele în mod clar, astfel încât să poți obține o imagine de ansamblu asupra performanței. Ca sugestie generală, echipa Marketing Agrafa îți recomandă să configurezi microconversii, deoarece acestea te pot ajuta să afli neregularitățile din site. Să ne imaginăm că manageriezi un site de tip e-commerce și vrei să setezi o conversie de tipul „Mulțumesc!” pentru fiecare vizită afișată în urma finalizării comenzii. Este recomandat să setezi ca microconversii evenimentele „Adăugați în coș” și vizita pe pagina „Checkout”. 

Conversiile nu spun întreaga poveste a unei campanii

În timp ce conversiile sunt adesea obiectivul principal al unei campanii, nu ar trebui să fii distras doar de evoluția acestora. După ce am auditat istoricul contului clienților, am observat că oamenii tind să facă modificări în campaniile lor numai atunci când nu există conversii sau costul este mai mare decât limita tolerabilă a afacerii. Și chiar  optimizarea periodică poate părea un efort suplimentar și nerezonabil, este un proces obligatoriu. Este grozav să ajungi acolo, dar este grozav să obții rezultate mai bune, astfel încât să te poți asigura că afacerea ta accelerează, reducând în același timp unele costuri. Mai jos îți descriem câteva indicii pe care trebuie să le iei în considerare atunci când vrei să crești performanța campaniilor tale. 

Ce indicatori de performanță trebuie să urmărești?

Există o varietate de astfel de indicatori în platforma Google Ads pe care îi poți calcula și singur folosind datele pe care le furnizează. Este important să-i alegi în funcție de obiectivele care stau la baza campaniilor. Vă oferim o listă cu cei mai des utilizați KPI în Google Ads, însă trebuie să ai în evidență faptul că nu sunt suficienți pentru a măsura cu exactitate performanța oricărei campanii. 

1. Impressions – reprezintă numărul de afișări al anunțurilor în rețeaua de promovare.

2. Clicks – reprezintă numărul de click-uri înregistrate de pe urma anunțurile tale.

3. IS (Impression Share) – reprezintă rata de afișarea a anunțurilor. Cu alte cuvinte, procentul de afișări. Această valoare trebuie să fie cât mai apropiată de 100%.

4. CPC (Cost per Click) – reprezintă costul plătit pentru un click. 

5. CTR (Click Through Rate) – ​​rata de click este calculată ca raportul dintre numărul de persoane care dau click pe un anunț și numărul de persoane care au văzut anunțul. CTR ar trebui să fie cât mai apropiat de 100%. În funcție de nișă și concurență, un CTR de peste 10% în rețeaua de căutare poate fi ideal. 

6. Average position – se dorește ca poziție medie a anunțului pe pagină unde a fost afișat trebuie să fie 1. 

7. QS (Quality Score) – acest indice este interpretat ca o notă privind performanța și calitatea anunțului afișat pentru cuvântul cheie. Scorul de calitate se obține folosind o formulă care ține cont de CTR (rata de click), de relevanța anunțului (cât de bine se potrivește cu utilizatorii motoarelor de căutare) și de calitatea landing page-ului (care se bazează pe datele primite în urma interactionarii utilizatorului cu site-ul). Un Scor de calitate vă va oferi sume CPC mai mici și performanțe mai bune. 

8. Invalid clicks (clicuri invalide) – indică acele click-uri nevalide. Nu toți oamenii care ajung să-ți viziteze site-ul sunt clienți potențiali, unii dintre ei pot fi roboți sau chiar concurenți care încearcă să-ți consume bugetul. Din fericire, Google folosește algoritmi puternici pentru a detecta click-urile. Bugetele cheltuite cu acestea vor fi rambursate automat. Este important să folosești acest indicator deoarece în acest fel poți trage anumite concluzii despre campania ta. 

9. Conversions – reprezintă numărul de conversii aduse de anunțurile tale.

10. CVR (Conversion Rate) – rata de conversie se calculează ca un raport între numărul de conversii și numărul de click-uri. Acest indice variază de la o piață la alta. Unele afaceri au un CVR optim de 7%, dar există și cazuri în care un CVR de 0,8% este suficient. Cu cât valoarea acestui indicator este mai mare, cu atât profitul este mai mulțumitor. 

11. CPA (Cost per Acquisition) – costul per achiziție este raportul dintre cheltuielile bugetare și conversiile publicitare. O valoare CPA ideală variază de la o afacere la alta, în funcție de segment, produs, preț, profit și mulți alți factori care pot afecta suma CPA maximă pe care ți-o poți permite. Un cost pe achiziție mai mic te va ajuta să crești marjele de profit în timp ce generezi mai multe conversii pentru același buget.

12. ROAS (Return of Ad Spend) – înțelegerea valorii ROAS este absolut esențială în orice domeniu activează business-ul tău. Rentabilitatea cheltuielilor publicitare este calculată ca raport între veniturile obținute și cheltuielile promoționale. Un raport subunitar îți spune dacă cheltui mai mult decât câștigi. Situațiile de acest fel nu pot continua la nesfârșit, motiv pentru care va trebui faci schimbări semnificative în strategiile campaniei desfășurate. 

×