Cum poți să îmbunătățești performanța campaniilor PPC? Iată 6 metode folosite de specialiștii în Marketing
Se întâmplă să auziți adesea că pentru a obține performanțe maxime în executarea și gestionarea unei campanii PPC (Pay-Per-Click), agentul de marketing trebuie să aibă în vedere o serie de etape bine stabilite, pe care să le stăpânească într-un mod profesionist.
Deși toate aceste sfaturi par să definească o filozofie populară, descriu mai mult o concepție generalistă și destul de comună în practicile agenților de publicitate amatori.
Marketingul este un domeniu aflat într-o continuă perfecționare, iar schimbările pot apărea de la o săptămâna la asta, motiv pentru care, înaintea implementării acestor campanii PPC, este necesară realizarea unei analize care să scoată în evidență atât obiectivele clientului, cât și nivelul la care este percepută afacerea în rândul concurenților.
De multe ori se întâmplă ca un client să aibă un anumit set de așteptări, însă performanța site-ului să nu se situeze pe aceeași scară. Pentru a obține rezultatele dorite, marketerii trebuie să livreze toate serviciile necesare pentru a ajunge în punctul dorit.
Fără îndoială, atunci când vorbim despre crearea campaniilor PPC, Google ne oferă deja o bază solidă care ne direcționează către un bun început, însă agenții de marketing experimentați știu că managementul și optimizarea campaniilor PPC nu sunt discipline statice deoarece atât concurenții, cât și piața se schimbă rapid și, prin urmare, la fel și nevoile publicului, urmate de interogările de căutare ale acestora. Dacă echipa de marketing pe care ați angajat-o în obținerea rezultatelor dorite nu ține pasul și nu face modificările necesare, concurența va ajunge să ocupe locul pe care l-ai țintit.
În ultimii ani, acest tip de publicitate s-a dovedit a fi o soluție promițătoare și eficientă pentru aproape toate tipurile de afaceri. Tehnicile de marketing pe care agenții le aleg în funcție de necesitățile business-ului, pot duce către succes sau dimpotrivă, pot contribui la eșecul unei afaceri online. Iată opt strategii abordate de echipa Marketing Agrafa care au contribuit la îmbunătățirea gradul de conștientizare al mărcii, dar și la maximizarea rentabilității investiției din eforturile de gestionare a campaniilor PPC.
1. Definește foarte bine obiectivele pe care vrei să le îndeplinești
Indiferent că vorbim despre obținerea de trafic, îmbunătățirea vânzărilor, obținerea de noi clienți sau fidelizarea celor existenți, până nu definești clar și măsurabil obiectivul, nu vei putea optimiza campanii PPC în cel mai eficient mod. În mod similar, dacă nu te ghidezi după o hartă rutieră adecvată, nu vei ajunge niciodată la destinația propusă. Stabilește obiective clare și realiste, iar dacă nu ai cunoștințele necesare sau timp suficient, apelează la o echipă de profesioniști care să lucreze pentru îndeplinirea idealurilor tale.
2. Utilizează „acele” cuvinte-cheie de performanță
Nu vei optimiza campanii PPC în cel mai eficient mod dacă nu alegi cuvintele cheie potrivite. Chiar dacă folosești keyword planner în realizarea unui studiu de cuvinte cheie, pentru a face cea mai bună selecție, verifică-le performanța și creează un text publicitar care să se plieze exact pe nevoile afacerii tale.
3. Optimizează calitatea cuvintelor cheie (Google Quality Score)
Optimizarea incorectă a cuvintelor-cheie reprezintă unul dintre principalele motive pentru care agenții de marketing nu obțin rezultatele dorite de pe urma campaniilor PPC. Potrivit analiștilor, pentru rezultate optime, evită supraîncărcarea cuvintelor cheie și axează-te pe îmbunătățirea scorului de calitate a acestora.
4. Creează o listă de cuvinte cheie negative
Evită click-urile nedorite care îți irosesc bugetul alocat campaniei tale printr-o listă de cuvinte cheie negative. În acest fel, vei îndepărta traficul în plus, mesajul tău canalizându-se utilizatorilor interesați să afle mai multe despre afacerea ta.
5. Gândește reclama într-un mod captivant
De cele mai multe ori, într-o campanie de marketing, mesajul publicitar joacă un rol semnificativ în determinarea succesului, motiv pentru care agenții te încurajează să depui toate eforturile pentru a crea anunțuri care să atragă cititorul. În același timp, încearcă să fii cât de relevant poți. Un conținut de valoare contribuie semnificativ la succesul unei campanii de promovare în marketing.
6. Adoptă strategii de remarketing în campaniile PPC
Remarketingul reprezintă modalitatea ideală de „a-ți încheia socotelile” cu un client nehotărât. Rata de respingere fluctuează la scară largă pe scena marketingului PPC, astfel că pentru a recapta atenția unei persoane interesate de produsele sau serviciile tale, dar care se află încă în faza de conștientizare a necesității acestora, poți adopta cu încredere o strategie de remarketing. În acest mod, le reamintești celor care s-au arătat interesați de activitatea ta să ducă acțiunea până la capăt – achiziția în sine. Pentru a spori ratele de conversie și rentabilitatea investiției, poți încerca mai multe canale de vânzare sau chiar parteneriate cu endorseri din nisa ta specifică.
Nu uita că pentru a obține rezultate maxime, trebuie să ai în vedere optimizarea campaniilor și pentru utilizatorii de dispozitive mobile. Majoritatea persoanelor care se încadrează în publicului tău țintă utilizează zilnic telefonul, motiv pentru care nu poți neglija utilizatorii de telefonie mobilă atunci când creezi o campanie PPC. După ce ai bifat și acest ultim aspect, asigură-te că cineva îți monitorizează constant campania de marketing. În acest fel, vei obține informații valoroase care te vor ajuta să atingi performanțele dorite.