Cum să optimizezi conținutul pentru SEO?

Optimizarea pentru motoarele de căutare (SEO) reprezintă un domeniu aflat într-o continuă schimbare, însă pe parcursul acestor actualizări înregistrate anual, sau chiar de la o lună la alta, un lucru a rămas constant: relevanța conținutului optimizat SEO în atingerea obiectivelor de marketing online. 

După cum se cunoaște deja, conținutul și strategiile de optimizare SEO merg mână în mână. Oamenii se folosesc de motoarele de căutare pentru a găsi răspunsuri la întrebări sau soluții la diferite probleme, iar motoarele de căutare oferă cel mai relevant conținut disponibil, indiferent că ne referim la o postare pe blog, un videoclip pe YouTube sau o descriere a unui produs – totul este conținut! 

Această relație bine stabilită între partea de content și SEO poate părea uneori dificil de înțeles, motiv pentru care echipa Marketing Agrafa vă oferă acest ghid cu informații relevante pentru ca voi să puteți explora modul în care companiile se folosesc de conținut optimizat pentru a-și susține eforturile SEO. 

Relația dintre SEO și Content Marketing 

Conform specialiștilor, un content excelent va contribui întotdeauna la succesul unei strategii SEO. Conținutul trebuie să fie original și de înaltă calitate pentru a putea fi ulterior optimizat. Tocmai de aceea, tabelul periodic al succesului atunci când vorbim despre strategii SEO începe cu „elementele” de conținut. 

Ce înțelegem prin conținut SEO? 

SEO – reprezintă procesul de optimizare al site-ului, respectiv conținutului, astfel încât acesta să apară cât mai sus în topul rezultatelor oferite de motoarele de căutare pentru anumiți termeni. 

Content – reprezintă orice informație publicată online, dar care poate fi indexată de motoarele de căutare. În general, ne referim la conținutul unul website, la postări de blog, imaginile, graficele și videoclipurile. 

Prin urmare, un conținut optimizat SEO te ajută să crești în clasamentul motoarele de căutare, lucru ce îți va aduce mai mult trafic și clienți. Cum funcționează? Ei bine, motoarele de căutare îți afișează rezultate organice în funcție de relevanța și autoritatea unei pagini web. 

Relavanța – este determinată de cât de des sunt utilizate anumite cuvinte sau expresii cheie în conținutul unei pagini din site. 

Autoritate – este determinată de numărul de backlink-uri calitative care fac trimitere către site. Dacă vreți să obțineți un conținut mai prietenos cu SEO, informațiile ar trebui să fie organizate logic și, cel mai important, să conțină cuvinte sau expresii cheie relevante. Nu uitați că atunci când redactați conținut, trebuie să luați în considerare nevoile și specificațiile publicul țintă. 

Care este diferența dintre SEO și Content Marketing?

Făcând o comparație la nivel de bază, SEO este un proces mai tehnic, care pune accent mai mult pe designul și structura website-ului. Pe scurt, face site-ul să fie mai ușor de utilizat, folosind cuvinte și expresii cheie relevante, optimizarea meta titlurilor și meta descrierilor, alături de crearea de link-uri calitative.

Toate aceste etape lucrează împreună pentru a ajuta fiecare pagină din site să ocupe un loc cât mai sus în motoarele de căutare pentru anumiți termeni. Pe de altă parte, marketingul de conținut implică publicarea de conținut util direct pe site, articole de blog și postări strategice  în Social Media, având ca scop atragerea și agregarea publicul țintă. În acest mod, se dorește crearea și menținerea unui interes pentru produsele și serviciile din site. 

Suprapunerea dintre SEO și Content Marketing 

Potrivit specialiștilor, există o suprapunere între cele două practici și anume: SEO vă ajută să vă poziționați mai bine, astfel încât să puteți atinge mai multe obiective de content marketing. Publicarea conținutului de calitate va îmbunătăți autoritatea și relevanța site-ului, ceea ce va duce la creșterea succesului oricărei strategii SEO.

Optimizare SEO On-page 

După cum am menționat mai sus, conținutul de înaltă calitate și strategiile de optimizare SEO funcționează ideal împreună. Astfel că dacă alegi să mergi cu unul, nu vei ajunge prea departe fără celălalt. Dacă nu dispuneți de content calitativ, clasamentele SEO și numărul de cititori/potențiali clienți vor rămâne scăzute. 

De cealaltă parte, chiar dacă aveți cel mai bun conținut, acest lucru nu vă garantează că potențialii clienți vor accesa site-ul, motiv pentru care este important să scrieți în mod constant conținut SEO-friendly pe care cititorii să-l asimileze cu plăcere. Iată câteva sfaturi și practici oferite de echipa noastră de marketing pentru a crea conținut grozav care să vă ajute la îmbunătățirea specificațiilor SEO. 

Realizarea unui keyword research calitativ 

Cuvintele cheie au ocupat întotdeauna un loc semnificativ în strategiile SEO. Asigurați-vă că le utilizați cu atenție în conținut și că, pe lângă cele principale, folosiți și alte expresii cu care puteți targeta produsele sau serviciile de pe site. Utilizarea cuvintelor cheie în titlu ar putea să nu creeze impactul vizual la care v-ați așteptat, însă va face ca articolul să ajungă la cât mai multe persoane care în căutările lor au inclus expresia respectivă. 

Utilizarea corectă a titlurilor 

Headline-urile sunt, de asemenea, un aspect important în SEO, dar de cele mai multe ori ajung să fie trecute cu vederea. Titlurile HTML ajută Google în generarea fragmentelor organice informative, ceea ce mărește vizibilitatea căutării. Acestea variază de la H1 la H6 și sunt folosite în crearea unei structuri de pagină în site sau a unui articol de blog. 

O utilizare corectă a titlurilor ajută Google să înțeleagă mai bine subiectul principal expus în articolele de lungi dimensiuni. De asemenea, nu uitați că utilizarea tag-urilor H1 sunt extrem de importante pentru SEO, însă trebuie să țineți cont de faptul că nu ar trebui să existe mai mult de unul pe fiecare pagină din site, deoarece pot deruta motoarele de căutare, sugerând că în partea de content se regăsesc mai multe subiecte principale. Totodată, nu utilizați același text în antet pentru fiecare pagină.

Optimizarea dimensiunilor de conținut  

Potrivit unui studiu publicat de HubSpot, lungimea ideală a unui articol ce se regăsește pe prima pagină în rețeaua Search trebuie să fie între 2.100-2.400 de cuvinte. Deși nu sunteți obligați să creați astfel de conținut constant, este de preferat să publicați postări care să respecte lungimea sugerată în special atunci când vă actualizați site-ul sau blogul. Spargerea postărilor lungi în blocuri de text ușor de urmărit și citit, folosind marcatori, subtitluri și liste, poate ajuta la prevenirea acelui „zid de text”, îmbunătățind în  același timp lizibilitatea.

Utilizarea de expresii specifice locației 

Când oamenii efectuează căutări online, cel mai frecvent se ghidează după afacerile locale, lucru valabil în special atunci când fac accesări de pe dispozitivele mobile. Dacă activați ca o companie locală, asigurați-vă că includeți în keyword research termeni specifici geografici. Utilizați aceste cuvinte/expresii cheie atât în titluri și în etichetele H1. Dacă urmați acești pași veți observa îmbunătățiri considerabile la nivel de SEO local.

Utilizarea de link-uri interne și externe 

Obținerea link-urilor de înaltă calitate reprezintă unul dintre cele mai importante ingrediente din cadrul unei strategii SEO. Acestea ajută motoarele de căutare la măsurarea relevanței site-urilor și să aducă rezultate mai bune căutătorilor. Dacă vreți să vă îmbunătățiți poziția în clasamentul de căutare, aveți nevoie de link-uri calitative. Deși poate părea destul de simplu să creezi un profil de link, sunt câteva aspecte pe care trebuie să le stăpâniți înainte de toate. În primul rând, trebuie să înțelegeți pe deplin ce este un link și care este rolul acestuia într-o strategie de optimizare SEO. 

Implementarea strategiilor de link building 

PageRank este un algoritm dezvoltat de Google pentru a clasa paginile web în rețeaua search a motoarelor de căutare. Algoritmul măsoară importanța unui site prin numărul de link-uri care duc către paginile web. Cu cât link-urile sunt mai calitative, cu atât vei „crește” în ochii Google. Atunci când vorbim despre optimizarea motoarelor de căutare, construirea unei rețele de link-uri ar putea fi descrisă ca un set de acțiuni care vizează creșterea numărului de legături inbound către o pagină web, având ca scop urcarea acesteia în topul clasamentului Google.

×