Google Analytics eCommerce Dashboard – cât de bine știi să-l folosești? 

Cu ajutorul platformei Google Analytics putem identifica mai bine oportunitățile de creștere ale afacerii, promovând, în același timp, o mai bună targetare a potențialilor clienți. Analiza datelor și identificarea oportunităților de creștere sunt elemente fundamentale ale succesului campaniilor de marketing, așa că haideți să aflăm cât mai multe despre cum putem colecta date esențiale folosind Google Analytics.

Google Analytics este un instrument extrem de complex care necesită un timp îndelungat pentru a-l putea înțelege la potențial maxim. Mulți nu folosesc toate informațiile oferite de platformă sau pur și simplu încă nu au cunoștință de existența acestora. Există, însă, un feature care ar putea face lucrurile să devină mai simple de gestionat și de înțeles: Tablourile de Bord (Dashboard). 

Ce este un tablou de bord (Dashboard) și cum te poate ajuta?

Tablourile de bord reprezintă un set de widget-uri care oferă o imagine de ansamblu asupra celor mai importante rapoarte și valori pentru afacerea în cauză. Rolul acestora este de a monitoriza mai multe valori sau de a descoperi corelații între diverse rapoarte pe o perioadă scurtă, economisind atât timp cât și bani. 

Cea mai bună parte este aceea că poți modifica intervalul de timp și toate rapoartele tale vor fi actualizate în funcție de parametrii pe care i-ai ales. Totodată, ai posibilitatea de a filtra și analiza datele din tabloul de bord folosind segmentele pe care le-ai creat mai devreme în Analytics.

Tipuri de widget-uri disponibile în tabloul de bord

Poți alege dintre 6 tipuri de widget-uri pentru a reprezenta datele. Mai mult, poți chiar să convertești o diagramă circulară într-un donut chart sau liniile dintr-un bar chart pe orizontală în loc de verticală. Aceste reprezentări grafice pot prezenta și o serie de dezavantaje. Pentru a oferi un exemplu în acest sens, graficul cronologic (timeline chart) nu poate afișa numărul total de vizite, iar diagramele cu bare (bar chart), deși sunt excelente pentru comparații, nu arată procente din total. Cu toate acestea, tabloul de bord îți va simplifica considerabil munca, deoarece veți putea ține evidența tuturor datelor într-un singur loc. 

Cum se creează un tablou de bord?

După cum am menționat, există widget-uri care te ajută să-ți creezi propriul dashboard, dar procesul în sine ți-ar putea consuma destul de mult timp. Deci, pentru a simplifica procesul, poți apăsa pur și simplu butonul „Creați”, generând unul din sutele de tablouri de bord din bibliotecă. Acestea pot fi modificate pentru a afișa numai datele și rapoartele dorite. Însă, pentru a simplifica procesul și mai mult, Marketing Agrafa a costumizat un tablou de bord – Standard E-Commerce Dashboard – pe care îl utilizăm pentru toți clienții care dețin un magazin online și au modulul e-commerce activat.

Cum crezi că te ajută un Standard e-Commerce Dashboard?

Cu ajutorul datelor oferite de Standard e-Commerce Dashboard putem obține o viziune de ansamblu asupra vânzărilor din magazinele online. Tot ceea ce trebuie să faci este să selectezi perioada de timp pe care vrei să o analizezi și să afli ce venit sau rată de conversie obții, sursa care a adus cea mai mare parte din venit, dispozitivul și orele care înregistrează cea mai mare activitate. 

Cum se interpretează corect datele obținute? 

Venituri brute (Gross Revenue) – Fiecare business trebuie să aibă un plan de afaceri în care sunt introduse veniturile estimate pentru perioada următoare. Acest indicator va arăta unde ne aflăm conform planului.

Tranzacționare (Transactions) – Dacă se identifică o variație radicală a acestui indicator, următorul pas este analizarea raportului Achiziție (Acquisition) pentru a descoperi sursa sau mai bine spus, sursele acestei modificări care poate fi atât în minus, cât și în plus. 

AOV – Valoarea medie a achizițiilor în timpul unei vânzări este mai mică în general. Este important să se stabilească un prag minim pentru acest indicator care va menține contul profitabil.

Rata de conversie a comerțului electronic (e-Commerce Conversion Rate) – Dacă ar fi să enumerăm una dintre cele mai importante valori pentru un magazin online, rata de conversie ar ocupa cu siguranță primul loc. Scăderea indicelui poate fi rezultatul mai multor factori: trafic irelevant din activități plătite, prețuri mari în comparație cu concurenții sau experiența utilizatorului pe site (un aspect foarte important). 

Venituri după sursă/mediu (Revenue by Source / Medium) – Ce procent din venit aduce fiecare canal – cât de utile sunt aceste informații? Prima concluzie este să aloci mai multe resurse canalelor care generează cel mai mare procent din venituri. Reține, totuși, că trebuie să analizezi și raportul Conversii – Comerț electronic – Canale multiple – Lungimea căii (Conversions – Ecommerce –  Multi-Channel Funnels – Path Length) pentru a înțelege modul în care alte canale influențează deciziile de cumpărare înainte de a lua o decizie de reducere a bugetelor pe alte canale.

Vizitatori unici și venituri (Unique Visitors and Revenue) – Cu toții sperăm că acest grafic va continua să crească. Când se află în această tendință, nu putem decât să fim fericiți că ceea ce facem merge conform planului. Cu toate acestea, când indicele începe să scadă, trebuie să înceapă o analiză amănunțită pentru a determina cauzele.

Cel mai bun moment pentru a vinde (Best Hours for Sales (24-hr) – Cunoașterea și aplicarea acestor informații va crește profitabilitatea campaniilor tale de marketing online. Trebuie să crești bugetul și sumele licitate pentru în intervalele orare care convertesc cel mai bine.

Top 10 cele mai bine vândute produse (Best Seller top 10) – Informațiile despre cele mai bine vândute produse sunt esențiale pentru întreaga echipă de management. În acest mod, atât proprietarii de magazine, cât și echipele de marketing se asigura că există un stock bine aprovizionat și o creștere a promovării pentru produsele care înregistrează o cerere mare.


Ratele de conversie ale tranzacțiilor și comerțului electronic în funcție de categoria de dispozitiv – Pe lângă deciziile de marketing care pot fi luate pe baza mai multor date, acest raport este folosit și pentru optimizarea website-ului. Dacă majoritatea tranzacțiilor sunt efectuate pe dispozitive mobile, platforma trebuie să fie mobile friendly, având cei mai simpli pași pentru a finaliza comanda.

Pentru mai multe informații, consultați pagina de servicii Marketing Agrafa. Hai să vorbim! Ne găsești acum și pe Facebook.

Write a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

×