Marketing vs. Advertising

Pe măsură ce tehnologia continuă să evolueze și să crească în importanță, companiile moderne folosesc strategii diverse de marketing și publicitate pentru a ajunge la clienții potențiali și a încheia vânzările. De la media tradițională la marketingul digital online și în rețelele sociale, marketingul și publicitatea par să fie peste tot. O parte din această realitate se datorează eficienței strategiilor de marketing și publicitate în stimularea succesului companiilor de orice formă și dimensiune. 

În termeni de bază, marketingul este procesul de identificare a nevoilor clienților și de determinare a celui mai bun mod de a satisface aceste nevoi. În schimb, publicitatea este exercițiul de promovare a unei companii și a produselor sau serviciilor acesteia prin canale plătite. Cu alte cuvinte, publicitatea este o componentă a marketingului. Dar diferențele nu se opresc aici. 

Ce este marketingul și de ce este important? 

Marketingul este o practică de afaceri care implică identificarea, prezicerea și satisfacerea nevoilor clienților. Strategiile de marketing eficiente ajută companiile să izoleze modul în care își pot servi cel mai bine baza de clienți, maximizând în același timp veniturile. În marketingul business-to-consumer (B2C), eforturile de marketing sunt direcționate către consumatori. În marketingul business-to-business (B2B), eforturile de marketing sunt direcționate către alte afaceri. 

Atât în eforturile B2C, cât și B2B, există câțiva factori importanți de luat în considerare atunci când dezvoltați o strategie de marketing. Mai precis, specialiștii în marketing vor evalua:

Orientare — Orientarea de marketing se referă la principiile directoare ale afacerii în sine, adesea denumite filozofie de afaceri sau cultură corporativă. De obicei, organizațiile vor decide să se orienteze în jurul produsului, vânzărilor, producției sau marketingului.

Mix – Mixul de marketing funcționează ca un ghid de luare a deciziilor pentru eforturile de marketing ale unei companii. Un mix de marketing modern se va concentra de obicei pe cei 4C: client, cost, comoditate și comunicare. 

Mediu – Mediul de marketing se referă la fiecare factor care ar putea avea un impact asupra unei companii în execuția strategiei de marketing sau în luarea deciziilor. În acest sens, companiile ar trebui să ia în considerare mediul intern din cadrul organizației lor. Factorii externi, cum ar fi mediile macro și micro, sunt, de asemenea, importanți de luat în considerare. 

Piața — Piața țintă se referă la caracteristicile cazului ideal de client al unei companii. Eforturile de cercetare și segmentare pot ajuta la izolarea factorilor geografici și demografici care vor ajuta o companie pe piața și să-și vândă produsele sau serviciile.

După o evaluare atentă a orientării, mixului, mediului și pieței, este posibil să se evalueze costurile și beneficiile diferitelor metode și strategii de marketing. Această parte a procesului de planificare este de o importanță vitală, deoarece există multe moduri diferite în care o afacere se poate implica în eforturile de marketing. 

Ce este publicitatea și de ce este importantă? 

Publicitatea este o practică de afaceri în care o companie plătește pentru a-și plasa mesajele sau brandingul într-o anumită locație. Companiile folosesc publicitatea pentru a-și promova produsele și serviciile spre vânzare, precum și pentru a stabili cultura corporativă și branding. Atunci când este folosită corect și strategic, publicitatea poate stimula achiziția de clienți și poate crește vânzările. 

Publicitatea stabilește un canal de comunicare unidirecțională, în care companiile pot difuza mesaje nepersonale către un public general. Spre deosebire de alte tipuri de marketing sau chiar de relații publice, companiile au control total asupra reclamei. Când o companie plătește pentru a plasa un anunț, are control complet asupra modului în care este promovat conținutul implicat. Există nenumărate beneficii pentru o campanie publicitară de succes. În practica obișnuită, companiile pot folosi publicitatea pentru: 

Educați clienții cu privire la natura produselor sau serviciilor 

Convingeți clienții că produsele sau serviciile sunt superioare 

Îmbunătățiți percepția clienților asupra mărcii sau culturii 

Generați nevoia sau dorința clienților pentru produse sau servicii 

Prezintă aplicații noi pentru produse sau servicii 

Faceți publicitate noilor produse sau servicii clienților potențiali 

Atrageți noi clienți pentru a cumpăra produse sau servicii 

Păstrați baza de clienți existentă 

Multe companii de succes încorporează strategii de publicitate cu mai multe fațete în planul lor general de marketing. Acest lucru este valabil mai ales pentru companiile globale, unde strategia de marketing și plasarea publicității trebuie să ia în considerare clienții din întreaga lume. 

Acestea fiind spuse, există o situație în care marketingul este probabil mai valoros decât publicitatea. În cazul companiilor înființate și a altor întreprinderi noi, prioritatea ar trebui să fie dezvoltarea unui plan de marketing. Dacă aceste organizații cheltuiesc prea mult pentru publicitate de la început – fără un plan de marketing stabilit sau durabil – poate fi un dezastru. 

La începutul existenței corporative, este esențial să se definească și să execute un plan de marketing prin identificarea dorințelor și nevoilor clienților. Astfel, orice eforturi viitoare de marketing sau publicitate vor avea o abordare definită și o șansă mai mare de succes. 

×