SEO copywriting – cum să scrii articole ca un profesionist?
Cu toții facem greșeli și, uneori, este bine pentru că doar așa putem câștiga experiența de care avem nevoie pentru a ne perfecționa. Totuși, dacă ai ajuns într-un anumit punct în carieră, greșeli devin mai costisitoare. Copywriting-ul nu este pentru toată lumea, la fel cum nici optimizarea SEO nu poate fi înțeleasă de către toți. Ei bine, dacă ai un job care le combină pe amândouă, atunci riscurile sunt mai mari, la fel și așteptările.
Ce înțelegem prin SEO copywriting? – cuvinte potrivite care oferă valoare articolelor. Iată câteva greșeli SEO pe care le puteți face și modul în care ar trebui evitate pentru ca articolele să își servească scopul și să vă satisfacă cititorii. Atenție, ordinea nu reprezintă o ierarhie. Ceea ce noi trebuie să înțelegem din aceste sfaturi este că o greșeală cât se poate de mică poate fi extrem de costisitoare, iar combinațiile sunt cu atât mai dăunătoare.
Nu vă documentați suficient înainte de a scrie?
Întregul proces de documentare și culegere de informații, date, exemple sau fapte vă poate oferi o listă lungă de beneficii, motiv pentru care nu trebuie să omiteți acest pas în momentul în care vreți să povestiții lumii ideea de care v-ați agățat. Fiecare copywriter ar trebui să se documenteze atunci când scrie un articol, pagină de produs, prezentare sau pagină de eveniment. Mulți sar peste acest pas din dorința de a scrie repede și de a livra produsul în timp, ceea ce uneori, poate da tonul unei avalanșe de erori.
În plus, pe lângă faptul că vă ajută să găsiți informații noi, puteți face bilanțul a ceea ce există deja și ce informații noi puteți aduce. Nu are rost să scrieți ceva ce a fost deja publicat de nenumărate ori. Încercați să aduceți tot mai mult conținut actualizat.
Nu corectați articolul de erori gramaticale?
O altă practică negativă pe care mulți copywriteri o fac este să nu-și verifice articolul de erori gramaticale. De cele mai multe ori, această situație apare atunci când ne grăbim să respectăm un termen limită și suntem în întârziere. Erorile gramaticale nu sunt considerate greșeli SEO, dar pot fi destul de costisitoare pentru copywriter, mai ales în situații în care clientul îți atrage atenție de mai multe ori.
În alte cazuri, există posibilitatea să vă amplificați și să vă răspândiți greșelile online, atrăgând mai multă atenție negativă articolelor voastre. Nu pierdeți interesul publicului pentru o jumătate de oră în plus dedicată corecturilor.
Utilizați excesiv cuvintele cheie?
Folosirea cuvintelor cheie într-un anumit context, respectiv pagină web, poate fi descrisă ca fiind o practică SEO. Pe lângă faptul că nu sună tocmai plăcut să citești aceeași expresie de 5 ori în jumătate de pagină, repetitivitatea enervează adesea cititorii. Cuvintele cheie supra utilizate sunt considerate o tehnică black hat, cunoscută sub denumirea de keyword stuffing. Aceasta tehnică a fost folosită de foarte multe site-uri, până când algoritmii Google au decis că este timpul să le penalizeze.
Această tehnică a fost folosită de multe site-uri înainte ca algoritmul Google să înceapă să le penalizeze. Când folosim cuvinte cheie, dorim să optimizăm conținutul, dar este important să le folosim doar în măsura necesară de a explica informațiile. Folosirea excesivă a cuvintelor cheie poate fi uneori o greșeală inocentă, dar costisitoare. Dacă Google penalizează site-ul și acesta nu mai apare în rezultatele căutării, vorbim despre un proces dificil de restabilizat. Expresia „repetiția este mama învățării” nu se aplică și în cazul de față. Pentru a evita această greșeală, citiți cu voce tare sau apelați la un prieten pentru corecturi.
Nu vă structurați conținutul?
Se întâmplă adesea să nu ținem cont de încadrarea textului în pagină. Pentru a ne asigura că cititorii beneficiază de o experiență plăcută, începeți printr-o introducere interesantă, astfel încât să le stârniți interesul în legătură cu subiectul, indiferent de natura articolului (care ar putea fi doar o întrebare, o poveste personală sau o ipoteză dintr-un studiu recent).
În continuare, o bună practică presupune să indicați pe scurt subiectul discutat sau să oferiți o explicație corespunzătoare pentru fiecare subtitlu abordat. Imaginile ajută la descompunerea fragmentelor de text și oferă imagini mai ușor de amintit în funcție de subiectul selectat.
Informațiile structurate ajută cititorii și roboții motoarelor de căutare să acceseze corect conținutul. Poate fi reprezentat prin subtitluri de tipul (H1, H2), marcatori, imagini (descriere alternativă), ghilimele. În acest fel, Google înțelege și structura paginii, putând să o indexeze corespunzător.
Când folosiți întrebări sau intertitluri cu un impact puternic (inclusiv cuvinte cheie sau care să răspundă pain point-urilor), ideal ar fi să oferiți informații explicative repetând întrebarea în corpul textului. În multe dintre aceste cazuri, Google oferă casete de răspuns (nswerbox-uri) bazate pe întrebări marcate cu titluri (H2, H3) și răspunsuri imediat după intertitlu.
Nu folosiți link-uri interne?
O greșeală SEO destul de întâlnită în rândul scriitorilor de conținut este lipsa linkurilor interne. Trebuie să înțelegeți că acestea sunt la fel de valoroase ca și backlink-urile. Mulți copywriteri fac o treabă grozavă documentând și scriind, adăugând surse externe, dar adăugarea link-uri interne este o practică trecută cu vederea.
În ideea de a crea legături între conținutul respectiv și alte articole de pe site sau blog, veți putea menține atenția cititorilor, oferindu-le informații suplimentare relevante. Ce înseamnă acest lucru? Cititorii vor petrece mai mult timp pe site-ul vostru, trimițând indirect semnale pozitive către Google și semnalând site-ul ca fiind o sursă relevantă, îmbunătățind poziția de clasare.
Obișnuiți să confundați opiniile cu faptele?
Indiferent de câtă experiență ați câștiga în domeniu, nu puteți să vă expuneți opiniile și părerile sub formă de fapte. Dacă doriți să susțineți anumite puncte de vedere și sperați că alții le consideră demne de urmat, ar trebui să furnizați rezultate specifice din cercetări personale sau cercetări și analize. Bineînțeles că puteți oferi sfaturi și opinii, dar nu le prezentați sub forma unor fapte concrete , astfel încât cititorii să se simtă obligați să acționeze la fel.
Eșecul de a verifica acuratețea informațiilor vă poate afecta credibilitatea și pierde cititorii. Dacă vreți să intrați în categoria copywriterilor de excepție, încercați să nu faceți greșelile de mai sus și, dacă aveți întrebări, asigurați-vă că aveți de unde câștiga niște răspunsuri.