Știai că prea multe fotografii folosite în e-Commerce pot crea confuzie în rândul consumatorilor?

În momentul în care facem cumpărături online, cele mai multe site-urilor de comerț electronic ne oferă posibilitatea de a vizualiza mai multe imagini ale aceluiași produs din unghiuri și ipostaze diferite, însă acest lucru este întotdeauna pozitiv?

Un studiu publicat în Journal of Consumer Research spune că atunci când se compară diferite produse, vizualizarea unui număr mai mare de imagini ar putea împiedica utilizatorii să facă distincția între produse. Atât în România, cât și în străinătate, majoritatea magazinelor online din ultimii ani au adoptat această tendință de a introduce patru sau cinci poze pentru un produs simplu, precum un tricou, oferindu-i clientului o perspectivă mai amplă din mai multe unghiuri sau metode de utilizare.

Jayson Shi Jia de la Universitatea din Hong Kong, Baba Shiv și Sanjay Rao de la Universitatea Stanford sunt de părere că acest concept, care se bazează pe ideea „cu cât vezi mai multe, cu atât mai bine”, nu ține cont de faptul că atunci când un produs afișează prea multe fotografii, modul în care procesăm informațiile se modifică.

Pe parcursul a șase experimente, participanților li s-au arătat fotografii cu produse pentru a studia impactul pe care îl are creșterea numărului de imagini pentru fiecare element în parte. Având în vedere că produsele sunt adesea evaluate și judecate în funcție de unicitatea lor, autorii studiului au ajuns la concluzia că atunci când utilizatorii văd mai multe imagini cu produse, tind să-și piardă încrederea în alegerile lor. 

În cadrul unui experiment, participanții au văzut imagini cu doi pantofi diferiți într-un mediu de shopping online. Unor participanți le-a fost dat să analizeze imaginea principală pentru fiecare produs, în timp ce alții au văzut fotografii suplimentare. Rezultatele au indicat că cei din urmă au fost mai puțin încrezători în decizia lor. În același timp, au fost mai puțin interesați de produsele respective, față de cei care au avut de analizat imaginea principală. 

Cantitatea de informații pe care o primesc utilizatorii poate fi uneori copleșitoare, pentru că vorbim de numeroase fotografii, videoclipuri demonstrative, descrieri și multe altele. Acest efect este interpretat ca o omogenizare vizuală a produselor, reducând capacitatea consumatorilor de a distinge un produs de altul. Cu toate acestea, autorii studiului au concluzionat că mai multe fotografii ale produselor nu sunt întotdeauna un lucru rău. Mai multe imagini pot fi benefice pentru magazinele online atunci când se compară produse diferențiate pe categorii sau caracteristici orientate spre detalii, cum ar fi smartphone-uri, laptopuri și electronice generale.

Pentru a determina dacă numărul de fotografii a produselor afectează rata de conversie a magazinului tău online, îl poți verifica cu un simplu test A/B. Există multe instrumente pe piață pe care le puteți folosi, dintre care unele pot fi testate gratuit: Optimizely, Visual Website Optimizer sau Marketizator.

Pentru mai multe informații, consultați pagina de servicii Marketing Agrafa. Hai să vorbim! Ne găsești acum și pe Facebook.

×