Yoast SEO pentru WordPress – ce este și cum trebuie configurat pentru a obține un SEO cât mai bun?
Cu peste 350 de milioane de descărcări înregistrate în toamna anului trecut, Yoast SEO pentru WordPress este unul dintre cele mai îndrăgite 10 plugin-uri din toate timpurile. Oficial, este instalat în peste 5 milioane de site-uri web pentru a fi optimizat din punct de vedere SEO (Search Engine Optimization). Instrumentul combină SEO tehnic, SEO on-page și SEO off-page, iar principalul avantaj este acela că te poate ajuta cu partea de optimizare a site-ului chiar și atunci când ai cunoștințe minime în domeniu.
Yoast are o interfață intuitivă și ușor de înțeles, plus că te ajută să faci setări SEO importante fără a scrie cod. Plugin-ul integrează și cele mai importante elemente SEO On Page din algoritmul Google (sunt de fapt integrate ca o serie de reguli/sfaturi în CMS-ul de la indicii furnizate de motoarele de căutare webmasterilor). Acest articol vă învață cum să configurați corect și optim Yoast SEO pentru rezultate vizibile în timp.
Cum se instalează Yoast SEO
Instalarea pluginului Yoast SEO se face ușor, direct din meniul cu module:
- Accesați contul WordPress, iar în partea stângă a meniului de navigare, accesați Module (sau Plugin-uri, în engleză);
- Alegi „Add new”, sau „Adaugă”;
- În caseta de căutare, introduceți „Yoast SEO”. Modulul căutat va apărea primul în lista recomandată;
- Faceți click pe „Instalare”. În final, activați extensia.
Merită de menționat faptul că plugin-ul vine într-o versiune gratuită și una plătită (mai avansată), dar versiunea gratuită este suficient de puternică pentru a permite o serie de setări SEO destul de avansate.
Care sunt opțiunile cu plată suplimentară? Acest lucru oferă posibilitatea de a gestiona erorile de indexare direct din WordPress și de a configura redirecționări pentru fiecare eroare de indexare.
Yoast SEO – configurare pas cu pas
Odată instalat, plugin-ul va apărea în CMS ca o nouă secțiune în meniul WordPress numită „SEO” și deține 6 elemente în lista derulantă:
- General (notificări despre optimizările implementate și avertismente despre probleme care pot afecta indexarea site-ului);
- Search Appearance (te va ajuta să optimizezi modul în care Google percepe și indexează conținutul);
- Social (îți oferă oportunitatea de a-ți integra conturile de social media cu plugin-ul);
- Tools (aici vei putea importa și exporta setări dintr-un alt plug-in, vei putea schimba rapid fișiere SEO importante precum robots.txt și .htaccess);
- Premium (set up redirecționări pentru fiecare eroare de indexare, sinonim și cuvinte cheie aferente, previzualizare postări pe Facebook sau Twitter),
- Workout (cel mai important ghid de configurare SEO).
Optimizare la nivel de articol
După instalarea Yoast, în partea de jos a paginii există o nouă secțiune prin care putem optimiza partea de SEO a paginii date. Scopul acestei secțiuni este de a ne oferi o interfață ușor de utilizat pentru realizarea setărilor de bază la nivel de articol: crearea și plasarea meta descrierilor, etichete de titlu, etichete grafice deschise, configurarea imaginilor pentru rețelele sociale (Facebook și Twitter) și configurarea ca parte a Schema.org.
În plus, aici găsești o analiză SEO preliminară a articolului pe baza principalelor cuvinte cheie pe care le-ai introdus în caseta Focus Keywords, precum și sfaturi de optimizare pentru o bună poziționare organică și o mai bună lizibilitate a conținutului.
Alegerea unui cuvânt-cheie de bază
Cel mai important aspect de care trebuie să ții cont este alegerea cuvintelor cheie – relevante pentru articolul și afacerea ta. Detalii despre analiza și selecția cuvintelor cheie SEO pot fi găsite aici. Pe baza a ceea ce introduceți în acest câmp, plugin-ul îți recomandă optimizări SEO. Yoast SEO are, de asemenea, multe instrumente care te ajută să optimizezi site-ul web fără a scrie cod, cum ar fi adăugarea de meta-etichete la nivelul paginii (meta descriere, titlu și etichete Open Graph):
Meta titlu (title)
Titlul unei pagini ar trebui să fie o descriere precisă și concisă a conținutului paginii. Este un aspect critic pentru impresia utilizatorului, dar și pentru SEO. Deoarece etichetele de titlu sunt o parte extrem de importantă pentru optimizarea motoarele de căutare, aceste practici te-ar putea ajuta să obții rezultatele dorite. Următoarele recomandări acoperă părțile esențiale ale optimizării title tag-urilor pentru motoarele de căutare, dar și pentru utilizatori.
Meta descrierea (meta description)
Tag-urile Meta description sunt descrieri scurte ale conținutului paginii. Cuvintele cheie sau expresiile din această etichetă nu sunt folosite de motoarele de căutare pentru a se clasa, dar meta descrierea este sursa principală a fragmentelor de text afișate în lista de rezultate. Sunt utilizate practic ca surse publicitare.
Este o parte extrem de importantă a marketingului de căutare. Prin construirea unor meta descrieri bune, convingătoare, cu expresii cheie relevante, puteți obține o rată de click (CTR) mai mare.
Meta descrierile sunt adesea scurtate la fragmente de maximum 160 de caractere în rezultatele căutării afișate de motoarele de căutare, așa că este de preferat să respecți aceste limite recomandate de Yoast SEO.
Optimizarea imaginilor
Optimizarea nu înseamnă descărcarea imaginilor de pe site-uri web de fotografii sau camere foto și încărcarea lor în backend-ul site-ului web și inserarea lor în pagină/platformă. Din punct de vedere SEO, există 3 aspecte de care trebuie să ții cont atunci când postezi imagini pe pagina ta:
1. Dimensiunea sa nu trebuie exagerată pentru a nu îngreuna încărcarea paginii.
2. Trebuie să aibă un alt tag care să conțină titlul sau un cuvânt cheie. Dacă nu vrei să plasezi alt-uri manual, poți căuta și instala un plugin care să pună titlul paginii în atributul respectiv. De asemenea, trebuie remarcat faptul că atunci când plasați linkul către o altă pagină, atributul „alt” ia valoarea ancorei.
3. Să aibă proprietăți „height” și „width” – acest lucru nu este necesar, dar fără aceste atribute, browserul nu va încărca restul paginii până când nu a descărcat complet imaginea.
În schimb, atunci când sunt publicate, conținutul se încarcă, iar locul unde urmează să fie pozele este ocupat de un substituent, ideea fiind că site-ul se va încărca mai repede și îți va da impresia de viteză bună. Nu neapărat pentru crawler-uri, ci pentru utilizatori.
Adaugarea de titluri (headings)
Creați titluri concepute pentru a evidenția cele mai importante elemente ale conținutului paginii și pentru a ajuta la indica motoarelor de căutare despre ce este vorba în pagină respectivă.
Se dorește crearea Heading-uilor unice:
- Eticheta H1 – cel mai important titlu de pe pagină;
- Etichetă H2 – al doilea titlu de pe pagină în ordinea importanței.
Link-uri interne (internal linking)
Acestea reprezintă toate legăturile din cadrul aceluiași site. Astfel de link-uri joacă un rol vital în procesele de optimizare SEO. În contextul unui site de știri, de exemplu, este recomandabil să legați informațiile din articol prin plasarea de hyperlink-uri pe frazele cheie folosite în text. Trebuie să acorzi o atenție deosebită cuvintelor cheie care fac ca paginile menționate să se claseze într-o anumită direcție în rezultatele căutării și să plasezi mai multe link-uri către diferite pagini ale site-ului.
De ce? Pentru că aceste link-uri sunt plasate pe acele cuvinte cheie care reprezintă paginile către care au fost conectate (link-urile interne sunt sugestia unui motor de căutare cu privire la relația unei pagini). Nu este indicat să repeți aceleași link de mai multe ori pe o pagină și nici să folosești linkuri diferite pe aceleași cuvinte cheie. De asemenea, structura site-ului trebuie îmbunătățită pentru a câștiga încrederea Google.
Breadcrumbs
Prin urmare, Yoast SEO este un plugin versatil și complex, pe care echipa Marketing Agrafa îl recomandă cu încredere pentru o manevrare mai simplă a setărilor legate de oprimizare SEO în WordPress, fără a fi nevoie să scrii linii de cod.