Cum să alegi cel mai bun nume de domeniu pentru site-ul tău?
Mulți antreprenori, indiferent de aria de expertiză în care își desfășoară activitatea, fac greșeala de a nu pune prea mult accent pe numele de domeniu atunci când vor să-și dezvolte un business. Potrivit experților, aceasta este una dintre cele mai mari greșeli pe care le poți face la început de drum, pentru că, de cele mai multe ori, numele de domeniu stă la baza unei afaceri de succes. Dacă te afli în această etapă de a lansa o afacere de tip e-commerce, echipa Marketing Agrafa îți vine în ajutor, enumerând și explicând o serie de criterii de care ar trebui să ții cont când îți alegi numele de domeniu.
Numele de domeniu nu trebuie să coincidă cu numele companiei
Compania care deține Facebook se numește Meta, iar Google face parte din Alphabet. Prin urmare, nu este obligatoriu să-ți denumești afacerea după numele companiei. Mai important, rolul numelui de domeniu este acela de a descrie cât mai clar conținutul site-ului și de a atrage cât mai mulți vizitatori, transformându-i ulterior în potențiali clienți/cumpărători.
Pentru afacerile locale sau brandurile cunoscute, este perfect normal ca numele de domeniu să coincidă cu numele magazinului fizic, pentru mai multă vizibilitate, dar pentru magazinele din mediul online, aceasta nu este o regulă.
Un nume de domeniu care conține cuvinte cheie va fi mai atractiv
Mulți experți în servicii SEO sunt de părere că includerea cuvintelor cheie va aduce automat beneficii în SERP. Putem spune că este o afirmație parțial adevărată deoarece se întâmplă, dar nu neapărat pentru că Google „observă” cuvintele cheie, ci pentru că utilizatorii sunt aceia care le văd. De exemplu, dacă ți-e poftă de un anumit preparat, ca de exemplu mici cu muștar, de unde comanzi?
La o primă căutare, Google îți oferă în topul rezultatelor „Casa Berii” și „La Micul Picant”. Decizia poate fi una aleatorie în primă fază, însă în cazul în care vrei și o băutură rece pe lângă, nu ești tentat să alegi prima variantă? În acest mod ne putem da seama că includerea cuvântului cheie principal în numele de domeniu al afacerii este o idee bună, însă nu doar pentru motorul de căutare propriu-zis, ci și pentru experiența utilizatorului.
Numele de domeniu trebuie să fie scurt și cuprinzător
Cert este că numele de domeniu ar trebui să fie cât mai scurt posibil, dar care să includă o limită rezonabilă de caractere (între 50 și 60) pentru a putea fi ușor de reținut și pentru a nu face loc de categorii și subcategorii. Deși nu este o regulă atunci când vorbim de specificațiile SEO, recomandarea specialiștilor este să alegi un nume de domeniu care să nu conțină mai mult de trei cuvinte. Dintre acestea, cel puțin unul trebui să aibă un sens clar și definitoriu pentru afacerea ta: în acest sens, ori ne referim la un un cuvânt cheie, precum cel de mai sus (mic și bere), fie ne referim la un loc (showroom, magazin, online, grădină zoologică, cafenea) sau la un termen care să exprime calitate (prietenos, ieftin, rapid, expert).
Numele de domeniu nu trebuie să conțină cratimă
Utilizarea cratimelor este obligatorie, însă nu și atunci când vine vorba de alegerea unui nume de domeniu. Una dintre cele mai rapide modalități prin care îți dai seama dacă vorbești corect este să deții cunoștințele de bază ale gramaticii limbii române. De ce nu e indicat să folosești cratima într-un nume de domeniu? Pentru că ar putea face URL-urile să pară înșelătoare și să inducă ideea de mesaj spam. Având în vedere aspectele menționate la punctul 2, mai exact că nu Google trebuie să „vadă” cuvântul cheie, ci utilizatorul, nu are sens să se utilizeze cratima într-un nume de domeniu. Mai mult, la nivel de estetică, prezența caracterului „-” nu arată grozav, nicăieri între particulele www și .ro .
Nu înregistra un singur nume de domeniu
Există o serie de motive, unele mai evidente decât altele, pentru care ar trebui să înregistrezi mai multe variații pornind de la numele de domeniu original, pentru că în acest mod fie „anticipezi” unele dintre greșelile pe care le-ar putea face un utilizator, ca de exemplu ai putea să tastezi lamicupicant.ro în loc de lamiculpicant.ro, ori previi concurența să înregistreze nume de domenii care ți-ar putea fura clienții.
Este de preferabil să controlezi atât variantele de singular/plural ale mărcii, cât și terminațiile .com, .net, .org sau .info, în funcție de specificul site-ului. În primul exemplu, toate celelalte domenii trebuie redirecționate către domeniul principal, în timp ce în al doilea exemplu, aceste domenii trebuie pur și simplu stocate (această strategie se numește „înregistrare defensivă a numelui de domeniu”).
Cei mai mulți utilizatori preferă domenii .ro
Dacă ai un magazin online dedicat utilizatorilor români, este perfect normal să folosești un domeniu .ro. În schimb, dacă ai impresia că o terminație de tipul .com sau .us ar adăuga un plus de prețiozitate brandului, lucrurile nu stau chiar așa. Cercetările au arătat că domeniile locale (.ro în România, .cz în Cehia, .hu în Ungaria) asigură rate de conversie mai mari în aceste țări, cel mai probabil datorită asocierii cu limba natală, cât și cu posibilitatea unor livrări de produse mai rapide în cazul în care vorbim despre un magazin de produse online. Prin urmare, trebuie să înțelegi că terminațiile de tipul .ro nu sunt despre patriotism sau despre calitatea produsului/serviciului, ci doar despre încrederea sau așteptările clientului.
Verifică dacă numele de domeniu a mai fost înregistrat
Nu în ultimul rând, este important să știi dacă numele de domeniu a fost înregistrat anterior, mai ales dacă a beneficiat de aprobarea Google. Dacă în trecut a fost folosit în scopuri mai puțin asemănătoare cu ceea ce vrei să faci și penalizat pentru că nu a fost indexat, problema poate fi „moștenită” de la tine ca noul proprietar. Atenție, acele penalități nu au devenit nul! Într-un astfel de scenariu, adevărata problemă constă în faptul că penalitățile relevante nu vor apărea în Google Search Console și nu vei ști ce trebuie să „remediezi”. Prin urmare, înainte de a înregistra un anumit domeniu, accesează archive.org și află totul despre trecutul său.
Contrar aparențelor, alegerea unui nume de domeniu nu este o sarcină ușoară, motiv pentru care nu ar trebui să fie ignorată sau slăbită de importanță. Sunt multe lucruri de reținut, dar sfaturile de mai sus te vor ajuta să-ți crești șansele de succes făcând alegerile corecte.
Write a Comment