Cum să deschizi un magazin online în doar 9 pași? 

Te gândești să pui în practică ideea ta genială de a deschide un magazin online?

Sau poate ai citit despre un alt antreprenor de succes și te simți inspirat? Îți strângi încrederea și curajul pentru a-ți urma ideea, însă ajungi să te întrebi de fiecare dată: „De unde încep?” Pentru a-ți ușura puțin parcursul, echipa Marketing Agrafa îți oferă un ghid de instrucțiuni despre cum să poți lansa un magazin online, pas cu pas. 

1. Determină publicul țintă și creează profilul consumatorului 

Cu cât ești mai aproape de produsul tău (sau de public), cu atât șansele tale de a construi o afacere de succes sunt mai mari. Dacă ai deja o idee de produs, poți începe să-ți conturezi profilul clientului ideal. Dacă nu, poți lua în considerare publicul cu care ești familiarizat. Ce produse folosești în mod regulat? Ce prețuiești cel mai mult la mărcile tale preferate? Cui vrei să oferi produsele tale? Răspunsurile te ajută să găsești un scop care să te țină motivat pe termen lung. 

Comerțul electronic nu este o piață în care poți să te desfășori pur și simplu. Există numeroase întrebări logistice și financiare pe care va trebui să le iei în considerare. Începe prin a-ți aloca suficient timp pentru a determina personalitatea cumpărătorului. Gândiți din perspectiva unui personaj, deoarece ele vă ajută să intrați în mintea cumpărătorului și, la rândul său, să luați decizii cu privire la mesagerie, designul site-ului web, strategiile de marketing și multe altele. 

2. Stabilește clar ce servicii sau produse vrei să vinzi 

Alegerea serviciilor sau a produselor necesită o analiză atentă și numeroase cercetări de piață. Dincolo de a te gândi la ceea ce îi place publicului tău țintă, va trebui să  faci o recunoaștere competitivă și să-ți pui câteva întrebări cheie, cum ar fi: care sunt competitorii direcți? Ce atribute trebuie să îndeplinească produsele? Cum plănuiești să le vinzi? Pentru ca ideile să curgă, iată câteva lucruri de încercat. 

Optimizați un produs popular. Luați ceea ce știți deja că funcționează și îmbunătățiți-l în funcție de obiectivele voastre. Majoritatea retailerilor care vând produse de marcă cercetează piața pentru a vedea ce este popular în magazine sau online, creându-și ulterior propriile versiuni. Căutați recenzii despre mărcile de top pentru a descoperi ce atribuite le lipsesc produselor voastre. 

Căutați o piață neexploatată. Ai căutat vreodată un produs online și ai realizat că nimic nu te uimește cu adevărat? Dacă nu ai o idee de business prestabilită, încearcă să abordezi un segment de nișă. Vei fi surprins să afli de câte lucruri există nevoie. 

Urmați tendințele. Indiferent dacă s-a născut din necesitate sau dintr-un subiect viral, există întotdeauna o multitudine de produse din care să alegeți. Cheia aici este de a avea un sistem pentru a înțelege ceea ce determină succesul unui produs. Cât va dura tendința? Ce marketing trebuie să faci pentru a menține impulsul?

3. Gândește structura potrivită pentru un magazin online

Există câteva lucruri legale de care va trebui să aveți grijă pentru a vă lansa afacerea. Aceasta include o înregistrare oficială care asigură că business-ul tău este recunoscută de guvern. În plus, include decizii care îți pot afecta eligibilitatea pentru finanțarea afacerilor, obligațiile fiscale, protecțiile personale și multe altele.

Pentru început, te-ai gândit cum îți vei structura afacerea? Iată câteva dintre cele mai comune tipuri de business:

Proprietate individuală – Acest lucru înseamnă că tu și afacerea ta sunteți legați împreună din punct de vedere juridic și financiar. Este considerată cea mai simplă formă de afaceri pentru un începător. Acestea fiind spuse, nu poți funcționa ca angajator. Mai degrabă, operezi și conduci business-ul ca persoană fizică. 

Ai grijă să nu te angajezi pentru un produs care își va pierde interesul la fel de repede cum l-a câștigat! 

Companie cu răspundere limitată (LLC) – Această opțiune vă permite să vă păstrați separat activele personale și cele ale afacerii, reducând riscul de a începe o afacere. SRL-urile se înființează relativ rapid și oferă diverse avantaje fiscale pentru afaceri. 

Parteneriat – Dacă începeți afacerea cu doi sau mai mulți parteneri de afaceri, va trebui să semnați un acord de parteneriat, care determină modul în care veți împărți sarcinile și profiturile. Acest acord va urmări rolurile, responsabilitățile, investițiile și drepturile fiecărui partener. 

Corporație – O corporație se referă de obicei la o afacere stabilită care include acționari și angajați. Există diferite tipuri de corporații pe care le puteți crea. Aceste forme de organizare pot fi inițiate de o persoană sau un grup de persoane. 

4. Alegeți o platformă de comerț electronic 

Dacă ți-ai dat seama de produsele pe care vrei să le vinzi și cum să le obții, atunci te poți considera la jumătatea drumului. Următorul pas constă în construirea unui site pe care să vă listați produsele. Nu uita că reprezintă chipul mărcii tale. Aici vei avea cel mai mare control asupra brandingului și asupra călătoriei generale a cumpărătorului. De asemenea, este locul în care vei accepta plăți și vei gestiona sarcinile esențiale. Iată o serie de factori pe care trebuie să îi iei în considerare atunci când alegeți o platformă de comerț electronic.

Caracteristici – Nu există două platforme identice. Sunt ca niște pânze goale care necesită ajutorul unui dezvoltator pentru a le configura și întreține. Poți alege dintre șabloane, blocuri și aplicații existente pentru a construi un magazin online fără agitație. Află cum să-ți configurezi magazinul online apelând la serviciile noastre de marketing digital. 

Afaceri de specialitate – Intenționezi să vinzi CBD sau alte produse asemănătoare de nișă? Înainte de toate, verifică dacă platforma are capabilitățile necesare pentru a sprijini linia de activitate. 

Vizualizare mobilă – Cât de bine se vede afacerea ta de pe un smartphone sau o tabletă? Nu uita că în câțiva ani, majoritatea utilizatorilor vor dori să răsfoiască magazinul numai pe dispozitivele mobile. 

Securitate și fiabilitate – Aceste două elemente fac parte dintr-o gândire ulterioară sau ceva la care vânzătorii se gândesc numai după ce au căzut victimele unui dezastru. Cum vei evita o prăbușire a site-ului dacă vânzările cresc brusc? Cum vei apăra magazinul online de hackeri, tranzacții frauduloase și posibile rambursări? 

SEO – Vrei ca site-ul tău să se claseze în topul căutărilor Google, însă pentru acest lucru să se întâmple, ai nevoie de o bază tehnică SEO, apoi de alte instrumente pentru a vă optimiza site-ul așa cum doriți.

5. Conectați un furnizor de plăți

Înainte de a câștiga primul leu din comerțul electronic, trebuie să iei o decizie asupra metodei prin care vei fi plătit. Este întotdeauna o idee bună să oferi mai multe metode de plată. Gândește-te la ultima dată când ai intrat într-un magazin sau restaurant. Probabil te așteptai să accepte carduri de credit sau chiar Apple Pay. Cu toate acestea, ocazional, s-ar putea să intri într-un magazin care acceptă doar numerar. Aceeași logică se aplică și în mediul online, unde poți oferi opțiuni de plată precum: 

Carduri de credit/debit 

Portofele digitale (cum ar fi PayPal) 

Transferuri bancare 

Plată în persoană (dacă aveți un magazin fizic) 

NFT

6. Denumiți magazinul și obțineți un domeniu 

Începe prin a te gândi la un nume memorabil pentru afacerea ta. Găsește cele mai potrivite cuvinte care să aibă legătură cu produsul, industria, valorile sau punctul unic de vânzare. Dacă nu te simți inspirat, utilizează un generator de nume de afaceri pentru a obține ceva convingător. Nu uitați că în procesul de alegere a numelui trebuie să luați în considerare și specificațiile SEO. Identifică termenii pe care cumpărătorii îi folosesc pentru a găsi produse similare cu ale tale. Poți folosi Google Trends sau instrumente de căutare a cuvintelor cheie. 

În plus, poți consulta ghidul nostru SEO pentru sfaturi suplimentare. Dar mai întâi de toate, asigură-te că numele afacerii iese în evidență și nu este deja folosit, lucru pe care îl poți face într-unul dintre următoarele moduri: 

Cercetează concurenții direcți 

Caută idei de nume pe Google și rețelele sociale 

Verifică serviciul local de înregistrare a afacerii

Următorul pas este acela de a alege cel mai bun nume de domeniu pentru site. Încearcă să găsești o variantă care să se potrivească cu denumirea businessului, lucru care va ajuta clienții să găsească și să-și amintească marca online.

7. Proiectează site-ul pentru vânzări online

Aceasta este partea distractivă, unde creativitatea ta poate străluci. Trucul constă în faptul că trebuie să proiectezi un magazin bine organizat și optimizat pentru conversii. Clienții nu trebuie să fie impresionați doar de aspectul magazinului. Aceștia trebuie să găsească cu ușurință produsele și să facă o achiziție cu încredere. 

Gândește-te cu atenție la structura site-ului. Observă modul în care alte mărci și comercianți cu amănuntul folosesc meniurile de navigare, filtrele și coșurile de cumpărături pentru a crea o experiență de utilizator fluidă. Concentrează-te pe comportamentele de căutare și terminologia care rezonează cu publicul țintă. 

8. Creați o strategie de branding puternică

Brandingul reprezintă o parte extrem de importantă în obținerea succesului. Într-un moment în care un număr tot mai mare de cumpărători sunt deschiși să cumpere de la mărci despre care nu au auzit niciodată, este esențial pentru tine să ai o strategie puternică de comerț electronic, care să lase o impresie puternic plăcută. Brandingul include totul, de la numele companiei, logo-ul, paleta de culori și tonul vocii. Imaginea businessului ar trebui să aibă o legătură puternică cu tipul de companie și cu starea de spirit pe care doriți să o creați.

9. Începeți campaniile de marketing pentru magazin online

Dacă ai ajuns în acest punct, magazinul tău este acum pregătit pentru a face vânzări. Cum? – Folosind o varietate de strategii de marketing prin care putem atrage potențiali clienți. 

Instrumente de marketing organic pentru magazin online

Social media – Creează o pagină de afaceri pe platformele sociale (Facebook și Instagram). Actualizează constant informațiile despre companie și profită de aceste canale ca vehicul de vânzări și de servicii pentru clienți. Canale precum Instagram și TikTok acceptă finalizarea achiziției direct de pe platformele lor. Contactează-ne și află mai multe despre opțiunile de comerț social. 

Marketing prin e-mail – E-mailurile îți oferă acces direct la clienții care au optat pentru comunicările tale. Pentru a începe, creează o adresă de e-mail pentru afaceri. Dezvoltă, apoi, o listă de e-mail adăugând pe site-ul tău o casetă prin care să încurajezi înscrierea, adăugând înregistrarea ca opțiune la finalizarea comenzii sau incluzând un link în subsol. 

Ia în considerare trimiterea regulată de buletine informative, promoții, actualizări de afaceri, recomandări de produse și alte tipuri de e-mailuri de comerț electronic.

SEO – Optimizează site-ul pentru a ocupa o poziție în topul rezultatelor Google. Creează meta titluri și descrieri pentru fiecare pagină de site și urmează alte bune practici SEO pentru comerțul electronic. Mai mult, profită de alte instrumente gratuite, cum ar fi Google Shopping și Google Business Profile (cunoscut anterior ca Google My Business). Fiecare dintre acestea ajută la căutarea locală, pe lângă vizibilitatea generală pe Google. 

Program de loialitate – Un program de loialitate te poate ajuta să asiguri încrederea clienților. Deși necesită gândire și planificare atentă, există numeroase plugin-uri care pot ajuta la simplificarea procesului. Oferă recompense pentru fiecare comandă plasată sau acțiuni speciale, cum ar fi distribuirea produsului pe rețelele sociale. 

Instrumente de marketing plătite pentru magazin online

Reclame Facebook și Instagram – Cu ajutorul acestor instrumente de marketing te poți adresa unui public țintă bine segmentat prin diverse plasări de anunțuri. Facebook și Instagram îți oferă posibilitatea de a selecta anumite categorii demografice sau grupuri de interese pe platformele lor respective. Marketing Agrafa îți permite să creezi reclame Facebook și Instagram direct din tabloul de bord al site-ului tău și utilizează AI pentru a vă optimiza anunțurile constant. 

Campanii Google Ads – Aceste anunțuri cu plată pe click (PPC) te ajută să faci un salt rapid în partea de sus a rezultatelor de căutare relevante. Când un client dă click pe reclame, acestea sunt trimise direct pe site sau pe o pagină Google Checkout, în funcție de setările stabilite. Aflați mai multe despre Google Ads și alte tipuri de anunțuri direct din site-ul nostru. Tot ceea ce trebuie să știi despre un magazin online.

×