Strategiile de Optimizare SEO – o altă cheltuială în plus?

Orice afacere sau proiect derulat în mediul online trebuie să beneficieze de servicii de optimizare a motoarelor de căutare. Avantajele SEO sunt incontestabile. Cu toate acestea, trebuie remarcat faptul că rezultatele vin cu un cost – mai ales atunci când strategiile sunt implementate la nivel profesional.

Dacă ați ajuns să căutați informații asemănătoare celor prezente în acest articol, cel mai probabil sunteți la curent cu toate lucrurile pe care un specialist le poate face pentru site-ul vostru din punct de vedere SEO. În continuare, veți descoperi că aceste elemente de bază reprezintă doar o fracțiune din potențialul unei strategii SEO corecte și complexe.

Având în vedere concurența acerbă din mediul online și sumele mari ce trebuie alocate campaniilor Google Ads, alături de alte specificații SEO necesare pentru o optimizare cât mai bună, unii clienți ajung la concluzia că „investiția” nu este altceva decât o altă cheltuială în plus. Echipa Marketing Agrafa a pregătit un articol cu ​​toate informațiile de care aveți nevoie pentru a înțelege importanța acestor servicii.

Ce înțelegem prin servicii SEO?

Expresia Search Engine Optimization, prescurtată SEO, s-ar traduce prin optimizare pentru motoarele de căutare. Mai exact, reprezintă procesul de creștere a calității și cantității de trafic către un site web sau o pagină web prin intermediul motoarelor de căutare. Criteriul de referință se referă la faptul că SEO funcționează pentru traficul neplătit – nu pentru traficul cu plată pe click ca alte servicii de marketing.

Prin urmare, optimizarea SEO trebuie percepută ca pe o investiție încă de la început, deoarece se concentrează pe traficul neplătit. Rezultatele obținute de pe urma unei strategii SEO se concretizează prin mai mulți utilizatori pe site și, chiar dacă vorbim de 1.000 sau de 1.000.000 de noi potențiali clienți, prețul serviciului este calculat pe baza muncii depuse (comparativ cu o campanie de marketing PPC).

Cum sunt văzute serviciile SEO în 2022 și cum ne poate ajuta afacerea?

Specificațiile SEO reprezintă astăzi același lucru ca acum 2 sau 5 ani. Desigur, asta nu înseamnă că această parte extrem de importantă a mediului online nu a fost actualizată și nu integrează schimbările apărute la nivelul motoarelor de căutare și nu numai.

Astfel că în 2022, SEO include și optimizare în termeni de adaptabilitate mobilă (responsiveness), căutare vocală, conținut mai lung, conținut video, informații și analize, căutare predictivă, optimizare a imaginii, cuvinte cheie relevante din punct de vedere semantic și căutare locală.

Un alt aspect important se referă la misiunea Google de a evidenția doar site-uri și pagini cu expertiză, autoritate și încredere. Așadar, conținutul profesional, dacă îl putem descrie în acest fel, câștigă puncte bonus de la Google în timpul clasării rezultatelor căutării (cel puțin la nivel declarativ).

Astfel că în 2022, SEO include și optimizare în termeni de adaptabilitate mobilă (responsiveness), căutare vocală, conținut mai lung, conținut video, informații și analize, căutare predictivă, optimizare a imaginii, cuvinte cheie relevante din punct de vedere semantic și căutare locală.

Un alt aspect important se referă la misiunea Google de a evidenția doar site-uri și pagini cu expertiză, autoritate și încredere. Așadar, conținutul profesional, dacă îl putem descrie în acest fel, câștigă puncte bonus de la Google în timpul clasării rezultatelor căutării (cel puțin la nivel declarativ).

Având o privire de ansamblu asupra specificațiilor enumerate mai sus, și mai ales schimbările SEO din 2022, este de la sine înțeles că o strategie de optimizare SEO poate acoperi fiecare aspect al prezenței voastre în online – video, audio, local, global, conținut, imagini și multe altele.

Totodată, având în vedere că Google pune un accent deosebit pe expertiză și încredere, puteți fi siguri că aceste caracteristici vor fi atribuite permanent site-ului, în urma oricărei strategii SEO. Din nou, se înțelege destul de clar faptul că acest tip de serviciu nu este în niciun caz doar un simplu cost, cio investiție reală în viitorul platformei.

Optimizare SEO pentru clienți sau pentru Google?

Chiar și unii experți SEO pot cădea în această capcană. Dacă vă amintiți definiția prezentată mai sus, se referă mai degrabă la calitate decât la cantitate în ceea ce privește traficul. Însă de ce se pune accent mai mult pe calitate? Ei bine, pentru că Google dorește ca utilizatorii săi să primească conținut de cea mai înaltă calitate, adică relevant pentru rezultatele căutării lor.

În același timp, este bine de știut că din punct de vedere SEO, realizarea unui conținut premium este doar unul dintre lucrurile de care trebuie să țineți cont dacă vreți un website care să vă aducă beneficii. Astfel:

Trebuie să puneți foarte mult accent pe experiența vizitatorilor și pe cât de ușor le este să ajungă din punctul A (când găsesc site-ul) la punctul B (când fac o vânzare sau când interacționează cu business-ul).

Navigarea trebuie să fie una lină, ușoară și să nu deranjeze sau să distragă atenția clientului. Chiar și cineva cu puține cunoștințe de SEO poate spune când o pagină a fost creată strict pentru Google – cuvinte cheie îngroșate, o serie de subtitluri care par să nu aibă sens și conținut deficitar.

Butoanele și elementele intuitive sunt, de asemenea, importante și ar trebui tratate ca atare. Mai exact, acestea trebuie să aibă un scop clar – nu doar să atragă trafic către anumite pagini ale site-ului tău;

Conținutul multimedia trebuie să fie de cea mai bună calitate. Dacă vindeți produse însoțite de imagini pixelate sau fotografii irelevante, site-ul își va pierde încrederea și credibilitatea;

Nu în ultimul rând, transparența comunicării rămâne un avantaj în orice strategie SEO. Prin urmare, adresa și detaliile companiei sau echipei de profesioniști pot fi cu ușurință punctul de plecare pentru expertiza și încrederea acordată de Google unui site.

De ce să alegi serviciile oferite de Marketing Agrafa?

Există cinci mari servicii de optimizare SEO pe care orice agenție ar trebui să le aibă în portofoliu de activitate – asta dacă pretind să ofere servicii complete de SEO. Realizate împreună cu clientul și susținute de un buget corespunzător, aceste servicii pot contribui activ la propulsarea afacerii în topul rezultatelor Google. Intrați pe pagina noastră de servicii SEO și aflați mai multe despre ceea ce vă putem oferi pentru o experiență cât mai plăcută a utilizatorilor.

Analiză SEO

Această etapă are loc de obicei „în culise”. În calitate de administrator al unei afaceri de tip e-commerce, este posibil să nu observați sau să realizați impactul modificărilor implementate după o analiză tehnică de SEO. În general, partea tehnică se ocupă de coloana vertebrală a unui site – certificate SSL, compatibilitate dispozitiv mobil, viteza site-ului, conținut duplicat, sitemap XML, AMP, erori de link, erori generate de elemente multimedia etc.

Statistic vorbind, utilizatorii nu așteaptă mai mult de 2-3 secunde pentru încărcarea unui website sau a unei pagini – dacă durează mai puțin de 1 secundă, majoritatea părăsesc site-ul. Toate cele de mai sus contribuie în principal la viteza și adaptabilitatea site-ului la anumite condiții și situații. Din nou, natura investițională a SEO poate fi remarcată.

Optimizare SEO on-page

SEO on-page se referă la optimizarea fiecărei pagini din site, conform planurilor și strategiilor dezvoltate de experții în SEO. Elemente precum cuvintele cheie (și densitatea acestora în conținutul paginii), titlurile, subtitlurile, meta titlurile, meta descrierile, Headings, tag-urile elementelor multimedia și multe altele.

Optimizarea on-page este extrem de importantă, deoarece algoritmii Google scanează în mod regulat paginile site-ului pentru a găsi conținut nou, relevant și de înaltă calitate pe care să îl ofere utilizatorilor atunci când aceștia accesează motoarele de căutare. Prin urmare, dacă un cuvânt cheie apare pe o pagină și conținutul primește o „revizuire bună” de la Google, autoritatea paginii și, implicit, a site-ului vor crește.

Când vine vorba de optimizarea SEO on-page, majoritatea proprietarilor de site-uri apelează la profesioniști în domeniu pentru a beneficia de strategii elaborate și bine implementate. Acestea includ, pentru început, un keyword research dedicat fiecărei pagini în parte, deoarece mai multe pagini cu conținut similar și optimizat pentru aceleași cuvinte cheie nu arată bine pentru Google. Cu toate acestea, SEO on-page este cu mult mai mult decât adăugarea unor cuvinte cheie, alături de implementarea meta titlutilor și meta descrierilor.

Optimizare SEO off-page

Spre deosebire de optimizarea on-page, SEO off-Page se referă la toate activitățile dezvoltate în afara website-ului. Cel mai important: crearea de linkuri și marketing pe rețelele sociale care să facă trimitere la paginile din site.

Optimizarea SEO off-page este adesea trecută cu vederea de către agențiile de marketing. Expresia SEM – search engine marketing – este definită ca o strategie de marketing ce implică în principal consolidarea imaginii și autorității de brad. Pe scurt, acest tip de marketing se bazează pe uniformitatea în conținut. Ce înseamnă acest lucru? Experții cu care veți lucra trebuie să se asigure că toate formele de conținut legate de afacerea și brand spun aceeași poveste – povestea business-ului. Conținutul trebuie să fie bine gândit deoarece reprezintă principalul element de branding și autoritate în domeniu.

Trebuie să înțelegem că procesul de optimizare off-page nu se referă doar la link-uri și atragerea acestora către site-ul tău. Este cu mult mai mult decât atât. Când vorbim de SEO off-page ne referim în primă fază la creșterea vizibilității site-ului prin dezvoltarea sau obținerea unei colecții de link-uri calitative, mențiuni pe rețelele de socializare și apariția unor backlink-uri care fac trimitere la informațiile din site-ul vostru.

Optimizare SEO – preț

După cum am menționat mai sus, pentru că unii proprietari de afaceri de tip e-commerce, serviciile de optimizare SEO nu sunt văzute ca o investiție pe termen lung, ci ca pe un cost suplimentar.

Evident, în mediu afacerilor, eficiența poate proveni din reducerea sau eliminarea anumitor costuri, motiv pentru care un procent mare de antreprenori caută servicii SEO la prețuri cât mai mici. Un alt motiv pentru care apelează târziu la servicii SEO este că o strategie bine dezvoltată necesită un buget promoțional. Pe lângă costurile obișnuite ale serviciilor plătite, optimizarea SEO poate implica și alte costuri – cum ar fi Google Ads sau promovarea pe rețelele sociale.

Din alt punct de vedere, există antreprenori care înțeleg importanța și impactul investiției în servicii profesionale de marketing. Deci, atunci când vine vorba de dezvoltarea celui mai bun buget pentru o strategie de optimizare SEO, aceștia acordă credit experților pentru a crea un buget bazat pe concurență, volum de muncă, obiective de afaceri pe termen mediu și lung și alte detalii decisive ale proiect de marketing digital.

Un alt aspect foarte important este standardizarea serviciilor. Evident, prețul este decisiv atunci când ai un set de operațiuni standard care se aplică oricărui domeniu, afacere sau obiectiv. O agenție de marketing online concentrată pe atingerea obiectivelor sale va avea întotdeauna o strategie personalizată pentru fiecare client. Prin urmare, prețul nu va fi niciodată același deoarece cantitatea de muncă și acțiunile implementate vor varia.

De la efectuarea primei modificări SEO și până la obținerea unei poziții în topul rezultatelor Google, bugetul alocat serviciilor de SEO se va ajusta după cum va fi necesar. Evident, obiectivele pe care le-ați stabilit și timpul pe care îl luați în considerare înainte de a atinge un anumit prag pentru dezvoltarea afacerii vor avea un impact mare asupra prețului unei strategii SEO adecvate.

Cum alegi cea mai bună agenție SEO pentru afacerea ta?

Când alegeți să lucrați cu o agenție SEO, cel mai probabil o faceți din dorința de a investi în niște link-uri externe valoroase pentru site-ul vostru. Este o decizie înțeleaptă, dar pentru a profita la maximum de investiție, trebuie să învățați să faceți distincția între cantitate și calitate. Link-urile de calitate vă pot ajuta să creșteți autoritatea propriului site, în timp ce link-urile postate pe site-uri cu mai puțină autoritate nu vor stimula obținerea rezultatelor dorite.

Ați dat peste o agenție SEO care vă oferă o strategie de schimb de link-uri? Această tactică este atât de veche, încât persoana care propune așa ceva nu ar trebui să fie numită expert SEO, deoarece impactul de reușită este unul extrem de mic sau echivalent cu 0.

Mai întâi, asigurați-vă că veți avea parte de o transparență totală pe toată perioada colaborării și că, indiferent de modificările pe care noii agenția vrea să le facă în site, veți fi anunțați încă de la început.

Ne place să credem că noi, cei de la Marketing Agrafa, suntem persoanele potrivite care oferă strategii orientate către oportunități de dezvoltare. Vă ajutăm să creșteți potențialul de afaceri cu soluții complete de marketing digital. Nu suntem o echipă de supereroi, dar ne folosim abilitățile de profesioniști pentru a ne remarca într-o competiție din ce în ce mai zgomotoasă.

Write a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

×